Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Nejdelší a nejrychlejší vlajka jezdí "vlakem" po Rakousku

aktualizováno 
Celkem zabírá 1 660 metrů čtverečních. Na délku měří 205 metrů a pokrývá celou speciální soupravu vlaku Railjet. Největší rakouská vlajka se u našich sousedů prohání po kolejích dvousetkilometrovou rychlostí.

Polep celé vlakové soupravy trval celkem 500 hodin. Slogan na vlajce zní: 175 Jahre Eisenbahn, tedy 175 let železnice. Smutným detailem budiž fakt, že vlakové soupravy Railjet mohly jezdit i u nás. České dráhy však zjistily, že na nové vlaky nemají peníze a obchod prozatím zrušily - více zde.

Nejdelší a nejrychlejší vlajka jezdí
Nejdelší a nejrychlejší vlajka jezdí
Nejdelší a nejrychlejší vlajka jezdí

Nejdelší a nejrychlejší vlajka jezdí "vlakem" po Rakousku

Pro srovnání: v roce 2007 byla největší na světě státní vlajka Izraele s celkovou rozlohou 18 843 m² a délkou 660 metrů. V současnosti je jako největší v Guinnessově knize rekordů vedena vlajka Libanonu, která má neuvěřitelných 60 000 m². Jen samotný cedr zabral 10 452 m².

největší vlajka

Největší statní vlajku na světě má Libanon.

Zajímavý je souboj o rekordní výšku vlajkových stožárů. Podle prvních třech míst se zdá, že soutěže se účastní zásadně státy, které lze označit za "lidově demokratické".

Prvenství dlouho držela Severní Korea, která svůj 160 metrů vysoký stožár postavila ve falešném městě Kijŏng-dong u hranic s Jižní Koreou tak, aby byl dobře viditelný z demilitarizované zóny a mohly jej obdivovat davy turistů.

O dva metry vyšší stožár si pořídil Ázerbájdžán. Tamní diktátor Alijev si na něj nechal pověsit 70 metrů širokou vlajku. Bohužel, hned druhý den ji roztrhal silný vítr. V roce 2011 pak všechny překonal Tádžikistán. Jejich stožár má na výšku 165 metrů.

Autoři: ,


Nejčtenější

Vyřešil jsem nejslavnější záhadu, tvrdí devadesátiletý britský matematik

Britský matematik Michael Atiyah (2018)

Britsko-libanonský matematik Michael Atiyah tvrdí, že našel důkaz jednoho z nejslavnějších nevyřešených matematických...

Zelená Sahara, o hodinu delší den a rozpad Afriky. Co čeká naši planetu?

Budoucnost

Na základě současných poznatků dokážou vědci odhadnout, co se stane v daleké budoucnosti. Připravili jsme pro vás výběr...



„Je to jen bonus!“ Slavný matematik největší záhadu vyřešil jinou záhadou

Heidelberg Laureate Forum 2018 - Michael Atiyah

Devadesátiletý matematik, sir Michael Atiyah, vystoupil před odbornou veřejností, aby představil své řešení tzv....

Po 50 letech se poletí k Měsíci, vesmírným turistou bude japonský miliardář

Prvním vesmírným turistou, který se vydá na oběžnou dráhu kolem Měsíce, bude...

Prvním vesmírným turistou, který se vydá na oběžnou dráhu kolem Měsíce, bude japonský miliardář Júsaku Maezawa....

Tentokrát vás vyděrači při masturbaci nenatočili, uklidňuje policie

účet trhlý

Do mnohých e-mailových schránek dorazila zpráva o napadení daného účtu a instalaci viru, který uživatele pomocí kamery...

Další z rubriky

Dotykový displej místo klávesnice: Apple si patentoval hrbolaté řešení

Apple pracuje na notebooku, který má místo klávesnice dotykový displej s...

Klávesnice, která se mění podle toho, jakou aplikaci právě používáte. Nebo může úplně zmizet a dát prostor obsahu....

VIDEO: Co jste v žádném případě neměli vidět: tak vypadá příprava veletrhu

IFA v Berlíně 2018

Krabice, bedny a nářadí. To všechno musí přes noc zmizet. Na berlínském výstavišti vrcholí přípravy na technologický...

Kobaltová mánie opadá. Však pro ni nebylo příliš důvodů

kobalt

Cena klíčového materiálu pro dnešní baterie otočila a v poslední době klesá. Ale katastrofických předpovědí ani tak...

Mýty a fakta o nočním pomočování dětí
Mýty a fakta o nočním pomočování dětí

Podle odhadů trpí nočním pomočováním neboli enurézou asi pětina dětí ve věku 5 let, obtíže se však nevyhýbají ani starším jedincům. Rodiče často spoléhají na to, že „z toho dítě vyroste“, v horším případě děti trestají. Noční pomočování přitom může velmi negativně ovlivnit sebeúctu a duševní pohodu dítěte.

Najdete na iDNES.cz