Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Registrujeme stránky do českých vyhledávačů

aktualizováno 
Máte hotovou webovou prezentaci a stále se vám na ní nedaří nalákat návštěvníky? Možná o vás dostatečně neví, nebo ani nemohou vědět. Inspirujete se následujícími radami a registrujte své stánky na internetové katalogy.

Katalogy jsou rozcestníky pro „internetové surfaře“, které vždy ukáží správný směr. Umístěním svých odkazů do vhodných kategorií katalogů se zvyšuje pro vyhledávače důležitost stránek, a tím samozřejmě i pozice při vyhledávání. Budování zpětných odkazů je pro SEO téměř zásadní. Jestliže na naši stránku nic neodkazuje, pro Internet jakoby neexistovala.

Samotná registrace probíhá v několika krocích, které jsou velmi podobné pro všechny katalogy. První je výběr vhodné kategorie. Následuje vložení přesné URL, její popisek a titulek. Dalším krokem je uvedení kontaktních údajů a hesla pro editaci odkazu.

Důležité je také přesné zařazení do regionu. Posledním krokem bývá finální kontrola úplné podoby odkazu a odeslání. Na kontaktní e-mail očekávejte ihned informace o vaší registraci.

Základní pravidla jsou jednoduchá

Stránky musí být v českém nebo slovenské jazyce a musí se vztahovat k ČR nebo SR. Většinou zájemce o registraci katalogu vyplňuje titulek, popisek, platnost odkazu a kontaktní údaje.

Titulek - titulek odkazu nesmí být obvykle delší než 40 znaků. Musí začínat velkým písmenem, popřípadě zdůvodnitelnou číslovkou. V titulku nesmí být až na výjimky použita slova s předponou "nej".

Popisek odkazu - Popisek musí být tvořen smysluplnými větami, které musí vždy začínat velkým písmenem a pokračovat malými. Věty popisku obsahují stručnou charakteristiku stránky a jejich forma je nadčasová. Popisek by neměl být pouhým výpisem klíčových slov. Popisek nesmí obsahovat věty s mizivou informační hodnotou.

Upozornění - Stránka musí vést přímo na obsah uváděný v popisku. V případě přesměrování na zcela jinou prezentaci bude většinou odkaz smazán.

Jaké jsou hlavní české vyhledávače

Seznam.cz
Firma Seznam byla založena v květnu 1996 Ivo Lukačovičem, s cílem provozovat  katalogový a vyhledávací server. Přidání do tohoto katalogu je pro dobrou pozici ve vyhledávačích velmi důležité.

Seznam má PageRank 7/10, což je celkem vysoké hodnocení. Stránku přidáme nalezením příslušné kategorie a kliknutím v pravém rohu stránky na „přidej odkaz do této kategorie“. Stávající položky katalogu je možné editovat zde. Stránka se objeví v katalogu do 3 dnů.

Atlas.cz
Atlas založila v únoru 1997 ve spolupráci s firmou Microsoft společnost SPRINX.Je to poměrně známý katalog s PageRank 7/10. Registrace má pět kroků a je k nalezení  zde, pokud si nevybere kategorii, zvolí ji za vás příslušný editor. Odkaz se objeví v katalogu do 10 dnů.

Centrum.cz
Poslední z tria českých nejznámějších katalogů Centrum, byl spuštěný v září roku 1999 firmou NetCentrum. Mít odkaz v tomto katalogu s  PageRank 6/10 nám přidá na důležitosti stánky. Přidání URL je možné zde. Pokud registrujeme komerční firemní stránku je nutné uvést své IČO. Centrum odděluje komerční nekomerční prezentace. Stránka se objeví na katalogu do 5 dnů.

Quick.cz
Quick vznikl v říjnu 2001 jako spojení dvou základních funkčních částí,  bezplatného přístupu k Internetu a webových stránek. Za portálem stojí Český Telecom. Quick má PageRank 6/10. Přidání odkazu je možné zde.

Caramba.cz
Caramba je katalogový internetový vyhledávač, který pracuje na principu otevřeného systému. Tvoří ho dobrovolní editoři. Katalogu to dává určitou nezávislost a váhu. Registrace stánek je na zde. PageRank je 6/10. Dobu přidání odkazu nelze odhadnout právě díky modelu otevřeného katalogu. Pro zájemce o práci dobrovolného editora je přihlašovací formulář zde.

Dmoz.org
Open Directory Project neboli ODP neboli DMOZ je největší katalog www stránek na Internetu spravovaný lidmi. Titulní strana má PageRank 9/10 a česká sekce 7/10. Souhlasíte-li s podmínkami použití, můžete si celý obsah zkopírovat na svůj server a zde jej libovolně využívat.

Využívá ho např. google a přikládá mu opravdu velký význam. Pro SEO je katalog DMOZ skutečně zásadní. Přidání stránky do Dmozu v příslušné kategorii zajistí odkaz vpravo nahoře „navrhnout URL“. Doba zařazení je vzhledem k počtu editorů a veliké poptávce po tomto katalogu někdy příliš dlouhá. Může se jednat o týden, nebo také o rok.

Další katalogy
Nelze popsat všechny české katalogy, jejich počet neustále roste a v současné době jich je několik desítek. Registrace probíhá obdobně jako u předchozích.

 vyhledávač

url 

page rank 
 Klikni

http://klikni.idnes.cz 

6/10

 Zdroj

http://www.zdroj.cz 

5/10

 Začátek

http://www.zacatek.cz 

5/10

 Katedrála

http://www.katedrala.cz 

5/10

 Cent

http://www.cent.cz 

5/10 

 Tiscali katalog

http://hledani.tiscali.cz/katalog 

5/10 

 OpenDir

http://www.opendir.cz 

4/10 

 Prima Intenet

http://www.czprima.cz 

4/10 

 Start Page

http://www.startpage.cz 

 4/10

 Vokno

http://www.vokno.cz 

 4/10

 Atila

http://www.atila.cz 

 4/10

Poznámka: V textu uveden PageRank je míněn Google Toolbar PageRank. Je to pouze jeden z ukazatelů důležitosti stránky, který se velmi často využívá. K jeho zjištění lze nainstalovat a využít  Google Toolbar.
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Politici a sociální sítě
Urážky, trapasy i nesmysly: jak čeští politici bojují na sociálních sítích

Předvolební kampaň vrcholí a při rozhodování voličů hraje vliv i to, jak politici vystupují na sociálních sítích. Ne všichni si na nový svět krátkých,...  celý článek

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.