Reklama na internetu stále zvyšuje svůj podíl na výdajích

  • 1
Výdaje na reklamu na internetu v Británii dosáhly loni podle nově zpřesněných údajů 597 milionů liber, tedy asi 26 miliard korun. Podle britské zájmové organizace reklamních agentur Advertising Association se tak podíl internetu na celkových výdajích na reklamu téměř vyrovnal podílu rozhlasu.

Největší podíl na výdajích na reklamu má i v Británii tisk, a to 47,8 procenta. Následuje televize se 25,8 procenta a přímá reklama poštou se 13,4 procenta. Vnější reklama přitáhla 5,4 procenta prostředků na reklamu, rozhlas 3,3 procenta a internet 3,2 procenta. Na posledním místě je kino s jedním procentem.

Celkově se loni v Británii výdaje na reklamu zvýšily o 5,4 procenta na 18,4 miliardy liber. To byl podle Advertising Association největší přírůstek za poslední čtyři roky. Výdaje na reklamu na internetu se zvýšily o 44,5 procenta při započtení vlivu inflace, takže je nejrychleji rostoucím sektorem. Po něm následují vnější reklama, kina a regionální noviny.

V České republice firmy loni daly na internetovou reklamu 760 milionů korun, což je proti roku 2003 nárůst o 78 procent. Letos se očekává zpomalení tempa růstu hrubých výdajů na internetovou reklamu na 36 procent. Tím by celkové výdaje mírně překročily hranici miliardy korun.