Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pirátům končí žně. U Googlu a Microsoftu už si s reklamou neškrtnou

  17:44aktualizováno  17:44
Na zajímavém způsobu boje proti webům, které se nějakým způsobem podílejí na šíření chráněného obsahu, se nyní dohadují společnosti jako AOL, Google, Microsoft, Yahoo a další. Rády by je obraly o příjmy z reklam tím, že na těchto webech nebude možné zobrazit reklamu, kterou zprostředkovávají.

Iluetrsční obrázek | foto: Profimedia.cz

Webové stránky, které žijí z reklamních bannerů a sponzorovaných odkazů, možná o tyto příjmy přijdou. Tedy pokud využívají některou z reklamních sítí společností jako Google, Yahoo, AOL, Conde Nast nebo reklamních sítí 24/7 Media, Adtegrity a SpotXchange. Velké americké technologické firmy totiž podle serveru PCPro připravily spolu s držiteli autorských práv dohodu, podle níž chtějí své reklamní sítě regulovat.

Půjde o jakýsi soubor osvědčených postupů, který bude mimo jiné reagovat na hlášení o porušení autorských práv. Pokud tak některý z vlastníků těchto práv podá stížnost, že se reklamy provozované v rámci dané reklamní sítě objevují na pirátských webech, měl by její provozovatel mít před sebou jasné kroky, které podnikne. Nemusí jít přitom jen o úložiště, kam uživatelé nahrávají nelegální obsah, ale i o severy s odkazy na stažení chráněného obsahu a další podobné.

V konečném důsledku pak může dojít až na rozhodnutí zablokovat reklamní síť pro daný server. Je to podobná logika, jako v případě platební sítě PayPal, která nespolupracuje s některými weby, jejichž živnost se nějak otírá o nelegální obsah.

Británie připravuje seznam špatných webů

Server deníku The Guardian píše, že i v Británii se hovoří o podobném systému. Tamní zástupce hudebního průmyslu připravuje ve spolupráci s kanceláří pro internetovou reklamu program, který umožní vytvořit centrální databázi pirátských stránek. Těm by se pak měly obloukem vyhnout reklamní sítě, agentury a marketingová oddělení při plánování kampaní.

Že přitom v konečném důsledku nejde o žádné drobné, dokazuje příklad  linkovacího serveru Surfthechannel. Ten dokázal na takových reklamách měsíčně vydělat asi  35 tisíc liber (více než milion korun), než byl jeho majitel odsouzen k odnětí svobody. Podobně se prý živí až 85 procent takto zaměřených webů.

I z toho vyplývá, že by tento způsob boje proti pirátům mohl být mnohem účinnější než miliony požadavků na odstranění nelegálního obsahu, nebo odkazů na jeho stažení.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Tipy na zajímavé weby: jazykům se můžete naučit i díky e-mailům

Interaktivní cvičení pro výuku či zdokonalení jazyku doručí Landigo.cz. Proklepněte si řemeslníka či firmu díky službě Obchodnírejstřík.cz. Rozklíčovat, kdo...  celý článek

Falešná stránka napodobující mBank
Pozor na podvodné SMS, mBanka varuje před novým útokem

Na zákazníky banky mBank cílí nový útok, který se z nich snaží vylákat přihlašovací údaje.  celý článek

Logo Pirate Bay
Stahujete z Pirate Bay? Zpomalí vám počítač, protože tajně těží kryptoměnu

Návštěvníci stránek torrentové sítě The Pirate Bay hlásí, že stránka jejich procesor využívá k těžbě digitálních měn.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.