Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Reklamě v digitálním videu už neuniknete ani rychlým přetáčením

  12:22aktualizováno  12:22
Nahráváte si filmy nebo televizní pořady na DVD nebo harddiskový rekordér a pouštíte si pak otravné reklamní bloky zrychleně? Britský vynálezce Colin John Davies se postaral o to, že ani takto komerční „masáži“ neuniknete.

Jeho patent „systému pro poskytování viditelných zpráv při rychlém přetáčení“ totiž umožňuje, aby například i ve zrychlené reklamě na tenisky zůstávalo na velké části obrazovky logo jejich výrobce. Podobně tomu je samozřejmě s jakýmkoliv jiným druhem inzerovaného výrobku.

Logo nebo slogan navíc zůstanou na televizi i když budete záznam rychle pouštět pozpátku. „Na druhou stranu, tato statická reklama zůstane neviditelná při přehrávání běžnou rychlostí,“ kasá se Davies v popisu svého vynálezu.

Pouze Key frames

Patent využívá způsobu, kterým je v digitálních nahrávacích zařízeních komprimováno video. Většina políček je totiž při nahrávání i přehrávání pouze odvozena od takzvaných „klíčových políček“. Při zrychleném chodu jsou obvykle zobrazována jenom tato klíčová políčka. A právě do nich navrhuje Davies vkládat při tvorbě reklam loga nebo slogany. Patent využívá toho, že se dá poměrně snadno odhadnout, která políčka rekordér při nahrávání určí jako klíčová.

Podle analytika Barryho Foxe může nová technologie pokročit ještě dál. „Systém se dá použít i na DVD, tak aby na obrazovce zůstávaly slogany, i když lidé přeskakují ukázky před samotným filmem. To není před reklamou žádný únik?“ reaguje na vynález odborném časopise New Scientist.

Vysvobodí nás CM Skip?

Samotné rekordéry nemají prakticky žádnou možnost, jak takovou reklamu filtrovat. Použít se dá jen tzv. "commercial skip" (CM Skip), kterým některé rekordéry disponují. Ten jednorázově přeskočí o předdefinovaný časový úsek (např. 10, 20 ... sekund).

Další možností je editace samotného záznamu a manuální "vystříhání" reklamních bloků.

Masáži v případě rozšíření nové technologie samozřejmě utečou ti, kteří stále používají analogový videorekordér.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Tipy na zajímavé weby: aby vás nenapálil podvodný e-shop

Nenaletět nějakému podvodníkovi, který se vydává za provozovatele internetového obchodu, pomůže ověření e-shopů na Dtest.cz. Nejen průvodce světem restaurací,...  celý článek

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

Aplikace Uber
Apple nechal Uberu vlastní funkci, která umí nahrávat obrazovku uživatelů

Apple umožnil taxikářské aplikaci Uber kvůli aplikaci pro hodinky iWatch snímat obrazovky mobilních zařízení.   celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.