Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Reuters si otevřel pobočku v počítačové hře

  15:15aktualizováno  15:15
Agentura Reuters si otevřela novou pobočku. Událost je výjimečná tím, že představuje zpravodajství z prostředí virtuálního světa internetové hry Second Life.

Proměna Adama Pasicka ve virtuálního zpravodaje Adama Reuterse | foto: Jonathan Bainbridge/ReutersReuters

Zpravodaj Adam Pasick z agentury Reuters informuje o dění v této velké komunitě. "Vlastně je to podobné, jako kdybychom otevírali pobočku v nové zemi s rychle rostoucí ekonomikou, kde Reuters dosud nebyla," vysvětluje v rozhovoru pro NY Times třicetiletý reportér Pasick. "Platí zde zákony nabídky a poptávky, lidé nabízejí zboží a služby a dostávají za ně zaplaceno." Pro něj je to prý práce podobná té v Londýně - dělá rozhovory s co nejvíce lidmi a snaží si všímat si nových věcí.

Milionové tržby ve virtuálním světě

Second Life je virtuální svět založený v roce 2003, který si do dnešního dne získal oblibu milionu aktivních uživatelů. Vytvářejí animované avatary, které reprezentují jejich postavy. A mohou se tak účastnit různých akcí, scházet se, povídat si, nakupovat... Měnou je Linden Dollar, v kurzu asi 280 LD za 1 USD.

Právě obchodování po internetu ve virtuálním světě dělá ze Second Life tak významnou platformu - za minulý rok přesáhl objem transakcí mezi virtuálními obyvateli sedm milionů dolarů - těch skutečných. Což pochopitelně nenechává reklamní a obchodní společnosti v klidu.

Reuters věnuje takovou pozornost virtuálnímu světu nejspíš především proto, že k němu přitáhne patřičnou pozornost internetové komunity a posílí jeho pověst společnosti, která se ani po 155 leté historii nebojí inovací. Také tím uznávají rostoucí vliv těchto komunit a jistě ho tím nemálo posílí. Doteď obchodování sestávalo spíše z prodávání "vypracovaných" postav v on-line RPG hrách.

V neposlední řadě jde jistě o ekonomický význam - už teď si mnoho společností láme hlavu, jak prorazit na trh virtuálních světů, nebo tyto světy alespoň využít pro svoji reklamu.

Pokud někdo hledá únik před světem, může zkusit virtuální svět. Ale reklamám, korporacím ani všudypřítomným reportérům se v něm zdá se nevyhne.

Zpravodajství najdete na stránkách http://secondlife.reuters.com/ a interview se zpravodajem Adamem Pasickem zde.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vizualizace struktury diskuze Kialo.com
Dá se na internetu diskutovat rozumně? Platforma Kialo to chce zkusit

Nová platforma chce nabídnout nástroj pro racionální debaty. Snaží se o to především strukturováním diskuze a upřednostňováním podepřených argumentů.  celý článek

Aplikace Uber
Apple nechal Uberu vlastní funkci, která umí nahrávat obrazovku uživatelů

Apple umožnil taxikářské aplikaci Uber kvůli aplikaci pro hodinky iWatch snímat obrazovky mobilních zařízení.   celý článek

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.