Proměna Adama Pasicka ve virtuálního zpravodaje Adama Reuterse

Proměna Adama Pasicka ve virtuálního zpravodaje Adama Reuterse | foto: Jonathan Bainbridge/Reuters, Reuters

Reuters si otevřel pobočku v počítačové hře

  • 1
Agentura Reuters si otevřela novou pobočku. Událost je výjimečná tím, že představuje zpravodajství z prostředí virtuálního světa internetové hry Second Life.

Zpravodaj Adam Pasick z agentury Reuters informuje o dění v této velké komunitě. "Vlastně je to podobné, jako kdybychom otevírali pobočku v nové zemi s rychle rostoucí ekonomikou, kde Reuters dosud nebyla," vysvětluje v rozhovoru pro NY Times třicetiletý reportér Pasick. "Platí zde zákony nabídky a poptávky, lidé nabízejí zboží a služby a dostávají za ně zaplaceno." Pro něj je to prý práce podobná té v Londýně - dělá rozhovory s co nejvíce lidmi a snaží si všímat si nových věcí.

Milionové tržby ve virtuálním světě

Second Life je virtuální svět založený v roce 2003, který si do dnešního dne získal oblibu milionu aktivních uživatelů. Vytvářejí animované avatary, které reprezentují jejich postavy. A mohou se tak účastnit různých akcí, scházet se, povídat si, nakupovat... Měnou je Linden Dollar, v kurzu asi 280 LD za 1 USD.

Právě obchodování po internetu ve virtuálním světě dělá ze Second Life tak významnou platformu - za minulý rok přesáhl objem transakcí mezi virtuálními obyvateli sedm milionů dolarů - těch skutečných. Což pochopitelně nenechává reklamní a obchodní společnosti v klidu.

Reuters věnuje takovou pozornost virtuálnímu světu nejspíš především proto, že k němu přitáhne patřičnou pozornost internetové komunity a posílí jeho pověst společnosti, která se ani po 155 leté historii nebojí inovací. Také tím uznávají rostoucí vliv těchto komunit a jistě ho tím nemálo posílí. Doteď obchodování sestávalo spíše z prodávání "vypracovaných" postav v on-line RPG hrách.

V neposlední řadě jde jistě o ekonomický význam - už teď si mnoho společností láme hlavu, jak prorazit na trh virtuálních světů, nebo tyto světy alespoň využít pro svoji reklamu.

Pokud někdo hledá únik před světem, může zkusit virtuální svět. Ale reklamám, korporacím ani všudypřítomným reportérům se v něm zdá se nevyhne.

Zpravodajství najdete na stránkách http://secondlife.reuters.com/ a interview se zpravodajem Adamem Pasickem zde.

,