RIAA lže. Internet prodeji CD neškodí, ale pomáhá!

Průzkum Jupiter Media Metrix nastavuje zrcadlo RIAA - sdílení prodeji hudby napomáhá!; Placená knihovna MusicNet ani zdaleka nesplnila očekávání hudebních koncernů, proti P2P totálně propadla; Sonicblue bude muset špehovat uživatele svého ReplayTV; Bearshare je nyní profesionální.

MusicNet totálně propadl
MusicNet nezvládl roli nástupce "nelegálních" P2P sítí a nenabídl uživatelům to, po čem touží. Jak sdělil CEO MusicNetu Alan McGlade na schůzi předsednictva, současná verze služby nepřitahuje zájemce tak, jak by si vedení přálo. Důvodů je několik a jsou naprosto zřejmé. AOL Time Warner, EMI a Bertelsmann prostřednictvím technologie RealNetworks připravila online hudební knihovnu, která svým předplatitelům nenabízí prakticky nic. Nemám teď na mysli samotný obsah, MusicNet ale internetovým brousilům neservíruje nic, kvůli čemu navštěvují nepřátelské systémy. Za měsíční poplatek si můžete stáhnout skladby, které jsou zabezpečeny DRM systémem a tudíž je nelze konvertovat, vypalovat ani kopírovat do přenosných přehrávačů, sdílet s přáteli ba co víc, po určité době expirují úplně. Díky tomu se předplatiteli stalo pouhých 40.000 uživatelů, což je až ostudně nízký počet. Alan McGlade nyní vede se všemi zainteresovanými stranami horečnatá jednání, která by měla připravit půdu pro MusicNet v2.0, jež by měl přinést všechny žádané vlastnosti. Jedno ale bude Warneru, EMI a Bertelsmannu chybět stále - produkce Sony Music a Universalu, kteří provozují vlastní službu PressPlay. Ta na tom není o mnoho lépe, ale umožňuje vypálit na CD alespoň omezený počet stažených skladeb a v současnosti má z obou rivalů lepší pozici.

A je to tu - zpráva o uživatelích P2P!
Agentura Reuters uveřejnila výsledky oficiálního průzkumu společnosti Jupiter Media Metrix, která se přesně shoduje s mojí úvahou z minulého týdne. 35% uživatelů P2P sítí uvedlo, že díky možnosti monitorovat online novou hudební produkci utratilo za nová alba více peněz, než dokud P2P služby neužívali. 15% utratilo za hudbu méně a polovina respondentů nakupuje stále stejné množství muziky. Z uživatelů, kteří vlastní internetové připojení ale v P2P sítích neloví, kupuje víc cédéček pouze 19%. Samotná dostupnost širokopásmového internetu ani přítomnost vypalovaček v domácnostech se podle průzkumu na chuti do utrácení peněz za novou hudbu nijak neprojevila. RIAA samozřejmě hbitě oponuje, protože dle jejího průzkumu 23% uživatelů utrácí méně, protože si skladby může zdarma stáhnout z internetu, a označuje průzkum Jupiteru za irelevantní. Ale komu byste věřili, komerčnímu molochu, nebo nezávislé firmě? V závěru své zprávy Jupiter Media Metrix dokonce jednoznačně uvádí, že P2P sdílení může hudebnímu průmyslu jen prospět!

Sonicblue má kvůli ReplayTV špehovat uživatele
Kalifornský soud nařídil na popud zábavních gigantů Disney a Warner společnosti Sonicblue sbírat údaje o uživatelích jejího systému ReplayTV. Zmíněné koncerny žalují Sonicblue, že pomocí ReplayTV napomáhá porušování autorských práv. Harddiskový videorekordér ReplayTV umožňuje záznam TV programů, pozastavení živých přenosů, vystřihávání reklam a také sdílení nahraných pořadů mezi uživateli systému prostřednictvím internetu. Žalobci požadují seznam pořadů, které uživatelé nahrávají, kopírují nebo posílají známým, dokonce i které programy sledují s vynechanými reklamami!!! Sonicblue rozhodnutí soudu napadlo s tím, že příkaz ke špehování vlastních uživatelů není legální. Za firmu se postavila i nadace Privacy Foundation, střežící soukromí amerických občanů. Podle zástupců žalující strany však Sonicblue záležitost zbytečně dramatizuje, jedná se prý o anonymní průzkum. Například Disney chce jen zajistit dodržování autorských práv a možnost vydělat si na nějaké to živobytí... Výrobce ReplayTV se nicméně hodlá odvolat. Více o výrobku a aktuálním soudním procesu se dozvíte v jiném dnešním článku.

Sdílejte v Gnutelle profesionálně - s medvídkem!
FreePeers připravili pro zvláště zapálené Gnutellisty exkluzivní, tzv. PRO verzi svého software Bearshare. Za poplatek $9,95 si můžete po šest měsíců dopřát technickou podporu a updaty zdarma, sdílení bez bannerů, pop-up reklam a bundlovaného ad-ware třetích firem. Není to špatný nápad, nicméně myslím, že v rámci dobrých odběratelsko-dodavatelských vztahů by měl uživatelský komfort a především soukromí jaksi patřit k základním features...