Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Robert Kyncl z YouTube: Do roku 2020 bude 75 % televizí vznikat na internetu

  22:59aktualizováno  22:59
Las Vegas (Od zvláštních zpravodajů Technet.cz) - Je to nejpíše historicky první keynote na CESu, na které hovořil Čech. Robert Kyncl, šéf obsahu YouTube, řekl, že do roku 2020 bude 75 % všech televizních kanálů vznikat a šířit se na internetu. Již během několika málo let přitom bude streamování on-line videa tvořit 90 % internetového provozu.

Robert Kyncl z YouTube mluví na CES 2012. | foto: Jan Kužník, Technet.cz

Robert Kyncl odešel do USA v devadesátých letech a pracoval i pro úspěšný Netflix. Jeho čtvrteční úvodní řeč (takzvanou keynote) uvedl šéf CESu Gary Shapiro. Společnosti Google a YouTube již krátce před vystoupením Kyncla upřesnily plány investovat 100 milionů dolarů do profesionálního video obsahu (YouTube je dosud tvořeno hlavně amatéry), který se ihned po odvysílání kabelovými televizemi objeví na YouTube. 

Nedošlo však na očekávané oznámení podrobností o společném projektu YouTube a Google televize.

Kyncl nejprve připomněl fenomenální úspěch kanálu Michelle Phan, která se na přání matky měla stát lékařkou. Teď se však díky YouTube živí jako tvář Lancomu a její program na internetu pravidelně sledují miliony diváků (zkusit pochopit tento fenomén můžete zde).

Robert Kyncl z YouTube mluví na CES 2012. Netflix nastreamuje každé tři měsíce

Robert Kyncl z YouTube mluví na CES 2012. Netflix nastreamuje každé tři měsíce 2 miliardy videí, obdobná služba Hulu má 30 milionů unikátních uživatelů a televize CBS má 50 milionů jen basketbalových zápasů.

Zatímco v roce 2010 bylo na YouTube "pouze" několik stovek kanálů, v roce 2020 už se bude většina (75 %) televizí podle Kyncla rodit přímo na internetu. Stejnou cestou se bude k divákům i šířit. Trend chytrých televizí (Smart TV) tomu odpovídá. Divák však nutně ani nebude muset poznat rozdíl. Prostě si přes dálkový ovladač vybere to, co bude chtít. Jen výběr bude o mnoho bohatší.

Podle Kyncla se do roku 2015 prodá 500 milionů chytrých televizí a jen do konce tohoto roku bude aktivováno celkem 700 milionů mobilních zařízení (tablety, smartphony, atd.). K tomu Kyncl vtipně dodává, že androidích gadgetů se denně aktivuje víc, než se narodí dětí. "Andy Rubin (má u Googlu Android na starosti) se už dívá po zákaznících z jiných planet, protože lidé už mu docházejí."

Robert Kyncl z YouTube mluví na CES 2012

V současnosti se on-line video šíří hlavně prostřednictvím tabletů, smartphonů a počítačů. Každý rok podle Kyncla diváci/tvůrci nasdílí na YouTube 300 milionů videí. YouTube je minimálně v USA takovým fenoménem, že uživateli vytvořená reklama na Coca Colu (samozřejmě podpořená přímo výrobcem) má k dnešnímu dni přes 120 milionů zhlédnutí. Takového úspěchu si pochopitelně nemohli nevšimnout další marketingoví stratégové. Podle Kyncla je navíc vše teprve na začátku.

YouTube má 800 milionů uživatelů měsíčně, kteří zhlédnou více než tři miliardy hodin videí. "To je 30 minut pro každého člověka na naší planetě," dodává Kyncl.

V rámci přednášky a závěrečné panelové diskuse vystoupil i autor námětu televizních seriálů CSI (u nás Kriminálka Las Vegas, Miami, New York) Anthony E. Zuiker. Podle něj je YouTube ideálním místem pro seriály. "Můžeme vytvářet specializované kanály jen pro určité publikum," řekl Zuiker. Jeden takový už chystá. Start bude v dubnu. Dvanáctidílný hororový seriál s desetiminutovými epizodami bude prý šmrncnutý ságou Twillight Zone.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo Facebook
Facebook má nová pravidla. Mají bránit šíření falešných zpráv

Facebook přistoupil ke zpřísnění pravidel, které mimo jiné připraví o reklamu stránky, které šíří urážlivé a nepravdivé informace.  celý článek

Falešná stránka napodobující mBank
Pozor na podvodné SMS, mBanka varuje před novým útokem

Na zákazníky banky mBank cílí nový útok, který se z nich snaží vylákat přihlašovací údaje.  celý článek

Smajlíky mohou komunikaci zrychlit, ale také způsobit nedorozumění.
Internetový smajlík slaví 35 let. Podívejte se, které kandidáty porazil

Původně měl usměvavý smajlík :-) označovat každou zprávu, která není myšlena vážně, zatímco zamračeným emotikonem :-( měly být označeny ostatní zprávy....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.