Původní řešení pohybovalo plechovkou s barvou pomocí čtyř lanek vedoucích ke čtyřem motorkům umístěným v rozích pracovní plochy. Plechovka se však třásla a oba studenti se rozhodli omezit počet motorků na dva. Umístili je v levém a pravém horním rohu pracovní plochy, přičemž pohyb os motorků je možné odvodit ze žádané trajektorie plechovky s barvou pomocí Pythagorovy věty.
Barva je nanášena z plechovky pomocí elektromagnetu, který stiskne trysku shora podobně, jako kdyby sprejoval člověk. Podle délky stisku a trajektorie pohybu plechovky je možné kreslit tečky, čárky i složitější křivky, přístroj ovšem koná složitější pohyby. Vyrovná se tak se setrvačností a kreslené čáry tak získají jednoznačný směr. Ukázku práce robotu najdete v ukázkovém videu (pro zobrazení je nutný úřehrávač QuickTime)
Oba počítačoví odborníci a zároveň umělci vytvářejí kresby ve vektorovém kreslícím programu Adobe Illustrator a převádějí je na pohyby plechovky pomocí vlastního programu.