Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Roboti v Austrálii se připravují na práci na farmě. Zatím nemyslí

aktualizováno 
Australský robot SwagBot na čtyřech kolech se dokáže pohybovat prakticky v jakémkoliv terénu. Pomáhat by měl hlavně farmářům, kteří mají na starosti velké pozemky. Vědci jej chtějí vybavit samostatným úsudkem.

Australské centrum pro terénní robotiku (ACFR) hledá způsoby, jakými mohou roboti pomoci farmářům. Zemědělství patří k oborům, které se díky strojům radikálně proměnilo (stačí porovnat, kolik procent lidí se zemědělství věnovalo ve středověku a kolik nyní), a Austrálie je vzhledem k extrémně nízké hustotě obyvatelstva ideálním kandidátem na testování nových technologických vylepšováků, které zvýší produktivitu farmářů.

Jedním z nich je právě všesměrové samostatné pozemní vozidlo SwagBot. Jeho odolné šasi a kola na „nožičkách“ jej předurčují k jízdě v prakticky jakémkoli terénu. Farmář jej může využít jako dozor, ale také „zapřáhnout“ a nechat třeba tahat vozík. Zatím je SwagBot ovládaný na dálku, ale do budoucna se počítá s tím, že by mohl operovat zcela samostatně.

Kromě SwagBota experimentují inženýři z ACFR také s Growbotem, který sází a opečovává pole, nebo třeba s robotem, který hlídá opylování.

Podívejte se na další profesi, kterou zkoušejí roboti, tentokrát v Kalifornii:

Autor:



Nejčtenější

Okamura má na fotce z posilovny přifouknuté svaly. Jak poznat fotomontáž

Ukázka nepovedené fotomontáže z posilovny. Mřížka v pozadí ukazuje, k jakému...

Předseda SPD se na svém oficiálním profilu na Facebooku pochlubil fotkami z posilovny. Komentátoři si všimli, že fotka...

V kanceláři i v obchodě. Ultrazvuk nám píská do uší, následky jen tušíme

Poslech vysokofrekvenčního pískání může být mnohým lidem nepříjemné.

Mnozí z nás, aniž by to věděli, jsou denně i několik hodin vystaveni pískotu na hranici slyšitelnosti lidského ucha. V...



Dvakrát přežil ohnivé peklo a vrátil se do boje. Chybu udělal po válce

František Truhlář před válkou

Letec RAF František Truhlář přežil dvě těžké havárie při návratech z bojových letů. Při obou utrpěl těžké popáleniny,...

Kvůli ruskému metru mohla padnout stanice v Nuselském mostu, řekl architekt

Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička (vlevo) a Antonín Semecký, který...

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli...

Proč chtěl Hitler Svatý grál a archeologie za ČSSR nebyla marxistická

Svastika na archaické řecké keramice (8. století před Kr., Archeologické muzeum...

Jedním z oblíbených triků propagandy a propagandistů je návrat k mýtům a ohýbání historie do podoby, která politickému...

Další z rubriky

Proměnlivá křídla zanesou letadla dále a levněji

Morfující křídla od roku 2014 testuje v reálných podmínkách biz-jet Gulfstream...

Složitá mechanizace moderních křídel by se měla v relativně brzké budoucnosti změnit k nepoznání. Vývoj techniky údajně...

Legendární pragovka pokořila Balkán a Jugoslávci ji pojmenovali Pionir

Praga RND

Legendární nákladní automobil Praga RN, včetně dieselové mutace RND, vznikl v první polovině třicátých let, ale ve...

Už žádná nejistá chůze. Dvounohý robot Atlas předvedl skoky a přemety

Robot Atlas (2017)

Boston Dynamics předvedlo, co se za poslední rok naučil dvounohý robot Atlas. Namísto neobratné chůze vidíme...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.