Nový systém dokáže vypnout přívod energie v případě, že by do jednokolejného úseku vjely dvě tramvaje současně. Ilustrační foto.

Nový systém dokáže vypnout přívod energie v případě, že by do jednokolejného úseku vjely dvě tramvaje současně. Ilustrační foto. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Rok po tragédii chrání ostravskou jednokolejku nové zabezpečení

  • 15
Téměř rok po tragické havárii tramvají v Ostravě začalo chránit jednokolejnou trať nové zabezpečení. První souprava vyjela pod dozorem moderního zabezpečovacího systému dnes po poledni. Zařízení dokáže vypnout přívod energie v případě, že by na jednokolejku vjely dvě tramvaje současně.

Loni v dubnu se v Ostravě mezi zastávkami Poruba Koupaliště a Vřesina čelně srazily dvě tramvaje. Nehoda si vyžádala tři oběti včetně čtyřletého dítěte. Dalších takřka čtyřicet lidí bylo zraněno. - čtěte Po čelní srážce tramvají v Ostravě zemřeli tři lidé

Srážce tehdy mohlo předejít zabezpečovací zařízení, které však na problematické trati nebylo nainstalováno. - čtěte Čelní srážce tramvají v Ostravě mohla zabránit technika

Opravy trati započaly letos v březnu. Instalované zabezpečovací zařízení dodala ostravskému dopravnímu podniku společnost AŽD Praha. "Zabezpečovací systém by měl v konečném důsledku zabránit jízdě dvou protijedoucích tramvají," řekl redakci Miroslav Albrecht, tiskový mluvčí ostravského DP.

 "Mezi jeho vlastnosti patří také vypnutí přívodu elektrické energie v případě, že by do jednokolejného úseku vjely dvě tramvaje současně," upřesnil Albrecht.

"V dalších týdnech bude probíhat zkušební provoz celého systému. Následně očekáváme, že zvýšené zabezpečení tratě umožní zrychlit tramvajové spoje linky číslo 5, jejichž řidiči jsou nyní mimo jiné povinni absolvovat před každým vjezdem do jednokolejného úseku telefonický rozhovor s dispečerem, který provoz na trati řídí," dodává mluvčí Dopravního podniku.