Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Piloti si brýle s rozšířenou realitou pochvalují. Poznají, co je rozbité

aktualizováno 
Epson brýle s rozšířenou realitou umožní pilotům i technikům lépe odhalit nová poškození letadla. Závadné místo mohou okamžitě porovnat s předchozím stavem a nezdržovat letadlo plné cestujících. U aerolinek EasyJet si myslí, že brýlemi vybaví piloty i mechaniky už do tří let.

Testujeme Google Glass

Brýle Google Glass fungují na podobném principu jako brýle na videu. Ty však mají dva displeje místo jednoho.

Infografika: Jak fungují Google Glass

Infografika: Jak fungují Google Glass

Více v naší recenzi

Při testování brýlí Google Glass se často setkáváme s otázkou, k čemu se to dá využít v praxi. EasyJet nám předvedl, že podobné brýle se dvěma "průhlednými displeji" a 3D kamerou se dají prakticky využít při běžném leteckém provozu. Piloti této letecké společnosti používají brýle Epson Moverio BT-200, které jsou v mnohém šikovnější než známější Glass.

"Dnes je to tak, že pilot vystoupí z letadla a řekne si: aha, mám tu závadu. Zavolá nám a my musíme začít hledat, zda jde o poškození, které je už zaznamenáno, nebo jde o poškození nové," vysvětlil nám Ian Davies, vedoucí technického oddělení letecké společnosti EasyJet. "Tyto brýle nám umožní okamžitě posoudit, jestli je poškození nové, a okamžitě to můžeme začít řešit." Přestože Davies zatím neumí vyčíslit, kolik času tyto brýle ušetří, očekává, že to bude velké zlepšení komfortu pro mechaniky, piloty i cestující. "Když se objeví problém před odletem, dokážeme jej posoudit a vyřešit mnohem rychleji než dnes."

Brýle jsou zatím prototyp propojený s telefonem běžícím na systému Android. Průhledové předsazené (v originále superimposed) displeje slouží například k promítání minulého poškození letadla přímo na plášť letounu vedle poškození současného, takže je pilot může okamžitě porovnat i poměřit.

Konzultace závady s expertem kdekoli po světě

Kromě pilotů budou prý moci brýle využívat i mechanici. Pokud budou opravovat konkrétní závadu, mohou se na dálku spojit s expertem na danou část letadla, který může sedět třeba na druhé straně oceánu.

Dalším možným důvodem, který ovšem EasyJet neuvedl, by mohlo být zálohování dat o tom, co který mechanik na letadle opravoval. Takové záznamy jsou velmi důležité pro plánování, revizi nebo v případě vyšetřování.

Přestože brýle s rozšířenou realitou EasyJet již testuje v praxi, na masové nasazení si zaměstnanci ještě počkají. Současný odhad je dva až tři roky. "Nepůjde možná přímo o tyto brýle, ale o jejích nástupce," myslí si Gary Smith, vedoucí oddělení zdrojů a změn ve flotile EasyJet. "Plánujeme jejich zapojení napříč celou společností, nejen pro piloty a mechaniky."

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Test Boeingu 747 přestaveného na hasicí letoun
Největší hasičské letadlo světa nyní zasahuje v Kalifornii

Boeing 747 patří mezi největší letadla světa a má za sebou nejednu nelehkou službu. Jeho speciální verze již několik let zasahuje u velkých požárů.  celý článek

Testovací dodávku StreetScooter německé pošty poznáte zejména podle...
Nová poštovní dodávka nepotřebuje řidiče. Svezli jsme se, nepřejela nás

Mnichov (Od zpravodaje Technet.cz) Autonomní poštovní dodávku, která může bez řidiče za volantem popojíždět po městě, nyní testuje společnost Deutsche Post. V rámci ukázkových jízd na konferenci...  celý článek

StreetDrone One s jedním ze svých tvůrců, Josephem Smithem.
Nejlepší auto na hraní, co jste kdy viděli. Cenou opravdu překvapí

Mnichov (Od zpravodaje Technet.cz) Na palubce má velké červené tlačítko, které v případě nouze okamžitě odpojí autonomní řízení. Projekt s názvem StreetDrone ONE je malý autonomní elektromobil,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.