Ryby dokážou překvapivě přesně rozpoznat lidskou tvář, zjistili vědci

12:35aktualizováno  12:35

Toxotes chatareus | foto: Wikimedia/Przemysław Malkowski

Ryby z čeledi stříkounovitých (konkrétně stříkoun pětitrnný) dokážou rozpoznat konkrétní lidskou tvář s více než 70% přesností, zjistili australští vědci. Rybičky dokázaly odlišit konkrétní lidskou tvář od podobných lidských tváří v několika experimentech. Výsledky publikovali v prestižním vědeckém časopise Nature.

Experiment 1 (A) s barevnými obličeji a Experiment 2 (B) s černobílými tvářemi. Rybička vybírala obličej tím, že se k němu vydala v akváriu (C).

„Rozpoznávat velké množství lidských tváří je složitý úkol,“ komentoval výsledky Cait Newport z Oxfordu, který se na studii podílel. „Všechny obličeje mají dvě oči, nos a ústa, takže k jejich odlišení je potřeba identifikovat drobné odlišnosti.“

Nejde zdaleka o první experiment tohoto druhu. V minulosti vědci ukázali, že také včely nebo ptáci dokážou rozpoznat lidskou tvář. A víme to také o psech, kočkách, koních nebo kravách, u kterých to ale málokoho překvapí, protože tito savci mají mozkovou kůru do jisté míry podobnou té, kterou mají i lidé.

Témata: Nature, Oxford, Včela

Homepage bankovnictví Servis24.
Uživatelé Servis24 hlásí omezení dostupnosti, nebude to prý trvat dlouho

Elektronické bankovnictví České spořitelny se dnes potýká se zhoršenou dostupností služeb pro některé klienty.  celý článek

Mikrofonní hlava na pódiu jazzového klubu Moods.
Jazzový klub Moods bude streamovat v prostorovém zvuku i do sluchátek