Samsung vytáhl do boje proti iTunes

Korejský výrobce spotřební elektroniky Samsung se chce přidat ke společnostem, které inspiroval úspěch firmy Apple s přehrávačem iPod a internetovým obchodem iTunes Music Store. Plánuje spustit vlastní službu na nákup hudby.

Oznámení za Samsung učinil minulý pátek Čoi Ji-Sung, šéf divize digitálních médií. Podle něho „jsou přehrávače Samsung lepší než ty od Apple, jenže Apple jich dokázal prodat mnohem, mnohem víc.“ Podle Ji-Sunga by tak mohlo založení obchodu výrazně podpořit prodej přehrávačů. Samsung chce svou službou zaútočit především na trhy v jižní Asii, kde – s výjimkou Japonska – iTunes nejsou v provozu.

Svým rozhodnutím vstupuje Samsung na pole, o které v tuto chvíli bojuje hned několik mamutích společností. Vedle Applu provozuje svůj internetový hudební obchod i firma Sony (Sony Connect) nebo portál Yahoo! (Yahoo! Music Unlimited). Ve hře je také Napster se službou Napster-to-go.