Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Seriál, který u nás nikdy neběžel, je hitem českého internetu

  10:00aktualizováno  10:00
IT Crowd, populární britský seriál z počítačového prostředí, se dočkal druhé série. Zatímco v Británii běží seriál v televizi, čeští fanoušci musejí spoléhat na internet.

IT Crowd - Moss, Roy a Jen | foto: YouTube.com

Nedávno jsme vám představili 77 videí, která musíte vidět. Hlavní roli v tomto článku hrál server YouTube.com, umožňující sdílení videoklipů z celého světa. A krátce poté jsme se přesvědčili o tom, jak jsou podobné sdílecí servery oblíbené a jaký mohou mít dopad na chování uživatelů.

V pátek 24. srpna vysílala britská stanice Channel 4 první díl dlouho očekávané druhé série seriálu IT Crowd, oblíbeného v Česku zvláště mezi počítačovými nadšenci. Nastává tak zvláštní (nikoli však jedinečná) situace - seriál, který se v Česku celoplošně nikdy nevysílal, má stovky a tisíce příznivců a dokonce i mnoho fanouškovských webů.

 IT Crowd - Moss

Maurice a jeho přátele můžeme potkat např. na YouTube.com


Co nás ale skutečně překvapilo, je míra, s jakou je u nas IT Crowd oblíben. Podle Google Trends jsou Češi v hledání "it crowd" první na světě:

Google Trends


Nedivil bych se, kdyby mnozí z fanoušků šli tak daleko, že by si pamatovali číslo na "novou, lepší záchranku"... Podobným seriálem, který je v Česku obecně známý, aniž by se zde kdy vysílal, je Futurama režiséra Matta Groeninga, tvůrce slavné žluté rodinky Simpsonových.

Za svou oblíbenost vděčí seriály v ČR nejspíš právě internetovým službám, které umožňují prohlížet videa a DVD, která se dají objednat ze zahraničí. Fanoušci si také sami vytvářejí titulky a posílají si jejich aktualizované verze, mnohdy s překvapivou rychlostí (a často mizernou kvalitou).

Jak na to zareagují naše televizní stanice? Pokusí se využít zájmu diváků, nebo se nebudou snažit ulovit diváky, kteří si stejně to, co chtějí sledovat, najdou?

Odkazy:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ukázka podvodné soutěže na Facebooku.
Útočníci lákají na Facebooku uživatele na výhru i slevu na brýle Ray-Ban

Dostat z uživatelů citlivé informace o jejich soukromí zkouší podvodníci různými způsoby. V poslední době jsou to například různé soutěže na Facebooku nebo...  celý článek

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

FarmaNaDlani.cz
Tipy na zajímavé weby: Kde nakoupit na farmách, ukáže interaktivní mapa

Čím dál víc lidí zajímá, kde se dá nakupovat lokálně a ne od velkovýrobců či zahraniční produkty. Pěstitele a výrobce snadno najdete na mapě FarmaNaDlani.cz....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.