Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Civilní lety budou sledovány z vesmíru nepřetržitě, aby se neztratily

  18:19aktualizováno  18:19
Podobnému zmizení jako v případě malajsijského boeingu letícího z Kuala Lumpuru do Pekingu chce zabránit nová dohoda. Ta by měla zajistit sledování civilních letadel prostřednictvím družic. Letadla však musí vysílat signál.

Boeing 777-200 společnosti Malaysia Airlines. Právě tento stroj se na začátku března ztratil nad Jihočínským mořem. | foto: Reuters

Členové Mezinárodní telekomunikační unie, organizace spadající pod OSN, se ve středu na konferenci dohodli na tom, aby všechny civilní lety ve světě byly z bezpečnostních důvodů sledovány družicemi. Podle agentury AFP se tak má zabránit opakování případu záhadného zmizení letadla malajsijských aerolinií z března 2014.

Fotogalerie

„Přidělení frekvencí, aby kosmické stanice mohly přijímat signály z letadel, umožní sledovat lety v reálném čase kdekoliv ve světě,“ řekl ředitel telekomunikační unie François Rancy. Hlavní změna tak bude patrně spočívat v nepřetržitém sledování letů a nové frekvenci. Již nyní jsou některé stroje pomocí družic sledovány.

Aby se výše zmíněnému ztracení letadla zabránilo, musel by ale takový vysílač signálu být odolný proti vnějšímu zásahu. Právě u letu MH370 totiž byly vypnuty všechny vysílací systémy, a i proto se nepodařilo najít trasu letounu.

LETIŠTĚ V PŘÍMÉM PŘENOSU

Sledujte letadla na Slow TV

Slow TV letadla

Již dříve začala Austrálie ve spolupráci s Malajsií a Indonésií testovat vylepšený systém pozorování zaoceánských letů. Ten by měl sledovat polohu letadla po 15 minutách na rozdíl od dosavadního stavu, kdy se údaj o pozici aktualizuje cca po 30 až 40 minutách. Austrálie se na spolupráci dohodla s Inmarsatem, jehož síť satelitů v současnosti zajišťuje sledování letecké dopravy.

Letectví tak reaguje na téměř rok staré zmizení malajsijského Boeingu 777 na lince z Kuala Lumpuru do Pekingu, které se dodnes nepovedlo objasnit. O zavedení efektivnějšího způsobu sledování se začalo spekulovat, když se zjistilo, že letoun pokračoval v letu poté, co přestal komunikovat s řízením letového provozu, pravděpodobně až do chvíle, kdy mu došlo palivo.

Vše o letu MH370

Odpovědi na podstatné otázky, nejčastější spekulace.

Boeing 777-200 společnosti Malaysia Airlines. Právě tento stroj se na začátku...

Boeing 777-200 společnosti Malaysia Airlines. Právě tento stroj se na začátku března ztratil nad Jihočínským mořem.

Pravděpodobná trasa ztraceného Boeingu 777 malajsijských aerolinií

Pravděpodobná trasa ztraceného Boeingu 777 malajsijských aerolinií.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Audi A8 je první vozidlo, které nabídne autonomní řízení třetí úrovně. Jednotku...
Nový počítač od Nvidie zcela nahradí řidiče. Objeví se příští rok

Mnichov (Od zpravodaje Technet.cz) Společnost Nvidia představila na konferenci GTC Europe první superpočítačový systém zabudovatelný do automobilu, který bude schopen zcela nahradit (a vynechat)...  celý článek

„Počítačovou evolucí“ vytvořený návrh křídla pro Boeing 777. Podobné uspořádání...
Počítač navrhl křídlo pro Boeing 777. A je už na pohled jiné

Konstruktéři si nechali od počítače od základu navrhnout nové křídlo pro Boeing 777. Výsledný návrh je lehčí než dnešní konstrukce a ve vnitřku skrývá prvky,...  celý článek

Testovací dodávku StreetScooter německé pošty poznáte zejména podle...
Nová poštovní dodávka nepotřebuje řidiče. Svezli jsme se, nepřejela nás

Mnichov (Od zpravodaje Technet.cz) Autonomní poštovní dodávku, která může bez řidiče za volantem popojíždět po městě, nyní testuje společnost Deutsche Post. V rámci ukázkových jízd na konferenci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.