Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Civilní lety budou sledovány z vesmíru nepřetržitě, aby se neztratily

  18:19aktualizováno  18:19
Podobnému zmizení jako v případě malajsijského boeingu letícího z Kuala Lumpuru do Pekingu chce zabránit nová dohoda. Ta by měla zajistit sledování civilních letadel prostřednictvím družic. Letadla však musí vysílat signál.

Boeing 777-200 společnosti Malaysia Airlines. Právě tento stroj se na začátku března ztratil nad Jihočínským mořem. | foto: Reuters

Členové Mezinárodní telekomunikační unie, organizace spadající pod OSN, se ve středu na konferenci dohodli na tom, aby všechny civilní lety ve světě byly z bezpečnostních důvodů sledovány družicemi. Podle agentury AFP se tak má zabránit opakování případu záhadného zmizení letadla malajsijských aerolinií z března 2014.

Fotogalerie

„Přidělení frekvencí, aby kosmické stanice mohly přijímat signály z letadel, umožní sledovat lety v reálném čase kdekoliv ve světě,“ řekl ředitel telekomunikační unie François Rancy. Hlavní změna tak bude patrně spočívat v nepřetržitém sledování letů a nové frekvenci. Již nyní jsou některé stroje pomocí družic sledovány.

Aby se výše zmíněnému ztracení letadla zabránilo, musel by ale takový vysílač signálu být odolný proti vnějšímu zásahu. Právě u letu MH370 totiž byly vypnuty všechny vysílací systémy, a i proto se nepodařilo najít trasu letounu.

LETIŠTĚ V PŘÍMÉM PŘENOSU

Sledujte letadla na Slow TV

Slow TV letadla

Již dříve začala Austrálie ve spolupráci s Malajsií a Indonésií testovat vylepšený systém pozorování zaoceánských letů. Ten by měl sledovat polohu letadla po 15 minutách na rozdíl od dosavadního stavu, kdy se údaj o pozici aktualizuje cca po 30 až 40 minutách. Austrálie se na spolupráci dohodla s Inmarsatem, jehož síť satelitů v současnosti zajišťuje sledování letecké dopravy.

Letectví tak reaguje na téměř rok staré zmizení malajsijského Boeingu 777 na lince z Kuala Lumpuru do Pekingu, které se dodnes nepovedlo objasnit. O zavedení efektivnějšího způsobu sledování se začalo spekulovat, když se zjistilo, že letoun pokračoval v letu poté, co přestal komunikovat s řízením letového provozu, pravděpodobně až do chvíle, kdy mu došlo palivo.

Vše o letu MH370

Odpovědi na podstatné otázky, nejčastější spekulace.

Boeing 777-200 společnosti Malaysia Airlines. Právě tento stroj se na začátku...

Boeing 777-200 společnosti Malaysia Airlines. Právě tento stroj se na začátku března ztratil nad Jihočínským mořem.

Pravděpodobná trasa ztraceného Boeingu 777 malajsijských aerolinií

Pravděpodobná trasa ztraceného Boeingu 777 malajsijských aerolinií.

Autoři: ,



Nejčtenější

Okamura má na fotce z posilovny přifouknuté svaly. Jak poznat fotomontáž

Ukázka nepovedené fotomontáže z posilovny. Mřížka v pozadí ukazuje, k jakému...

Předseda SPD se na svém oficiálním profilu na Facebooku pochlubil fotkami z posilovny. Komentátoři si všimli, že fotka...

Hlavního strážce před rakovinou známe už 40 let. Ale neumíme ho využít

Bílkovina p53 se váže na snímku k DNA (oranžová šroubovice nahoře), aby...

Gen, který hraje nejdůležitější roli v boji proti rakovině, známe už desetiletí, ale v moderní cílené léčbě se...



V kanceláři i v obchodě. Ultrazvuk nám píská do uší, následky jen tušíme

Poslech vysokofrekvenčního pískání může být mnohým lidem nepříjemné.

Mnozí z nás, aniž by to věděli, jsou denně i několik hodin vystaveni pískotu na hranici slyšitelnosti lidského ucha. V...

Dvakrát přežil ohnivé peklo a vrátil se do boje. Chybu udělal po válce

František Truhlář před válkou

Letec RAF František Truhlář přežil dvě těžké havárie při návratech z bojových letů. Při obou utrpěl těžké popáleniny,...

Kvůli ruskému metru mohla padnout stanice v Nuselském mostu, řekl architekt

Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička (vlevo) a Antonín Semecký, který...

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli...

Další z rubriky

V kanceláři i v obchodě. Ultrazvuk nám píská do uší, následky jen tušíme

Poslech vysokofrekvenčního pískání může být mnohým lidem nepříjemné.

Mnozí z nás, aniž by to věděli, jsou denně i několik hodin vystaveni pískotu na hranici slyšitelnosti lidského ucha. V...

Kvůli ruskému metru mohla padnout stanice v Nuselském mostu, řekl architekt

Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička (vlevo) a Antonín Semecký, který...

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli...

Největší problém umělé inteligence: nelze zjistit, „proč“ se rozhodla

Technický ředitel společnosti Fujitsu, Dr. Joseph Reger

Umělá inteligence a strojové učení jsou budoucností průmyslu. Přináší však s sebou problémy, které zatím v oblasti...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.