Nová sociální síť Pheed sází na známé osobnosti a možnost výdělku

Nová sociální síť Pheed sází na známé osobnosti a možnost výdělku

KVIK: Nová síť Pheed láká na celebrity a chce nechat uživatele vydělat

  • 10
Řada známých osobností si zaregistrovala účet na nové sociální sítí Pheed. Firma, která síť provozuje, tak chce nalákat uživatele na celebrity a umožnit jim na síti i vydělat. Formát 4K bude oficiálně Ultra HD. Francie a Brazílie možná zmizí z Google News.

Nová sociální síť Pheed stačila za necelý týden existence nasbírat již několik stovek tisíc uživatelů. Server Forbes ji přirovnává k Twitteru, avšak s obchodním plánem. Ten spočívá v možnosti sdílet jakýkoliv obsah zdarma nebo prostřednictvím placených kanálů.

Uživatelé sítě, takzvaní Pheeders, mohou využít systém měsíčního poplatku za sledování kanálu nebo platbu za shlédnutí. Za sledování pheedu, tedy profilu či vysílání, tak mohou platit od 1,99 dolaru (asi 38 korun) do 34,99 dolarů (cca 665 korun) za zobrazení nebo za měsíc.

Pheed si pak odečte polovinu z těchto příjmů, aby z toho pokryl náklady na vymezenou šířku internetového pásma, úložiště, zpracování plateb a samozřejmě také zisk.

Síť by se tak podle jejich tvůrců měla stát alternativou pro Twitter, Facebook a další sítě, které mají buď omezené možnosti, nebo jsou na nich prý uživatelé zahlceni přemírou nekvalitního obsahu.

KVIK - Rychlé zprávy

Quick - Kvik - Rychle

Slovíčko KVIK jsme vybrali pro jeho stručnost, unikátnost a okamžitě pochopitelný význam. Odkazuje na české citoslovce "kvik" i anglické "quick", první symbolizuje stručnost, druhé rychlost.

Slůvkem KVIK v titulku označujeme články složené z rychlých krátkých aktuálních zpráv a odkazů.

Možná se ale nakonec stane místem, kde budou fanoušci sledovat celebrity, bavit se o nich a platit jim za to, že se dostanou k nějakému exkluzivnímu obsahu.

Ultra HD je 4K

Členové asociace výrobců spotřební elektroniky se podle CNetu dohodli, že zapomenou na název 4K a budou toto rozlišení dále nazývat jen Ultra HD. Obrazovky, které se s tímto logem představí na lednovém veletrhu spotřební elektroniky CES, tak budou mít rozlišení 3840 × 2160 zobrazovacích bodů.

Podle sdružení tento název pomůže uživatelům v lepší orientaci, když budou rozlišovat mezi názvy Full HD (1920 ×1080) a Ultra HD.

Ze zpráv Googlu možná zmizí francouzská a brazilská média

Jako protest proti připravovanému zákonu, který by vyhledávače a agregátory obsahu donutil platit za zobrazení odkazů na zprávy, videa a další obsah, chce firma Google ve Francii vypnout službu Google zprávy. Magazín Slashgear informuje, že společnost minulý týden rozeslala dopisy na příslušné úřady, v nichž je před tímto krokem varuje.

Tvrdí v něm mimo jiné, že uživatelé měsíčně využijí ke vstupu na stránky francouzských médií čtyři miliardy prokliků, které Google zveřejní. Mediální domy zase vysvětlují, že Google poměrně slušně vydělává na reklamách, které se zveřejní při zobrazení výsledků vyhledávání s jejich obsahem a měl by se o tyto příjmy podělit.

Agregované zprávy Googlu vadí i v Brazílii. Tam se však rozhodli, že vyhledávání ve svých médiích dokonce zakážou. Tamní asociace Associaçăo Nacional de Jornais (ANJ), která sdružuje 154 novin a magazínů, pokrývajících podle serveru The Verge 90 procent tamního trhu, nyní prosazuje, aby se zprávy v brazilských médiích mohly vyhledávat jen tehdy, pokud to jejich majitelé povolí. Neosvědčil se tak podle nich model, kdy se v Google zprávách zobrazoval titulek a první věta článku.