- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A je nekde video co se delo po tech problemech? Co jsem hledal, tak vsude to konci tim, ze je problem a dal nic :( Pritom to stale zabira nekolik kamer.....
Již probíhá důkladné vyšetřování v raketovém závodě. Již byla asi i odhalena příčina závady a bylo zajištěno aby se podobná nehoda neopakovala.... Váňovi bylo zabaveno kladívko a Ivanovi vrtačka...
Dovolím si spekulovat. Je možné, že nefungovala pyrotechnika na spodním závěsu jednoho postraního bloku prvního stupně.
Patrně je pravda, že pracovní morálka u Rusů, kteří se zabývají rakety a vesmírem, oproti 50. až 70. letům 20. století velice poklesla. Ale to je normální, u NASA se to stalo také, viz dvě smrtelné havárie raketoplánů. Není v tom žádná politika, jenom nedostatek peněz, které dává Putin na zbrojení. Také utíkají schopní mladí odborníci za lepším do zahraničí - jako část našich doktorů. Nicméně se musíme poklonit Koroljovovi a Gluškovi že vymysleli stroje, kovářskou práci, které slouží dodnes, i když se zdokonalenými přístroji. Nesmíme zapomenout na to, že všechny stroje - dílo lidských rukou - nejsou stoprocentně dokonalé. Týká se to všechno, co vytváříme. Ale bez těchto havárií a ztrát nemůžeme jít dopředu.
Napočítal jsem 1831 startů raket z rodiny R-7 za posledních 60let. 90 z nich bylo selhání. Úspěšnost, nebo chcete-li spolehlivost je tedy 95%. Ta koncepce byla z nouze ctnost, ale i tak předběhla svou dobu.
No, co se myslí pod takým hentým záchranným systémem. Vzhledem k rychlosti a výšce nešlo náhodou o přistání modulem?
Na druhé straně zeměkoule se Sověti rozhodli neopakovat zbytečný risk a pro své nové lodi typu Sojuz použili také záchrannou věžičku. Systém dostal název SAS (Система Аварийного Спасения- tedy systém nouzové záchrany). Jedná se o věžičku na vrcholu aerodynamického krytu Sojuzu. Její motor na tuhé palivo s věncem trysek kolem podélné osy věžičky měl u první generace SAS tah 760kN (pozdější modifikace dostaly silnější motor s tahem 785kN a navíc ještě pomocný motor, který měl při havárii na rampě pomoci odnést kabinu rychleji do bezpečí a za letu stabilizovat separovanou soustavu SAS-Sojuz).
http://www.kosmonautix.cz/2013/01/kriticke-momenty-kosmonautiky-19-dil/
Asi zase nějaká navrtaná dírka a samozřejmě u toho byl opět Američan. Vše je tedy jasné.
Nepříjemné, hodně rublů i dolarů vylítlo komínem. Ale alespoň se ukázalo, že záchranný systém je plně funkční. Nevidím důvod, proč se zrovna kvůli tomuto Rusům posmívat. Směšné je naopak jejich zdůvodnění děr v Sojuzu.
Jistěže tam byl nějaký šlendrián, ale ten se dá najít i u amerických dodavatelských firem. Šlendrián totiž nemá hranice, víru ani etnickou příslušnost.
Takhle, ono kdyby to byla ojedinělá záležitost, tak v pohodě. Ale těch problémů už je zkrátka moc a hlavně jsou stále závažnější.
To, že se Rusům uvolňují suky v plášti lodě, na to jsme si už zvykli. Ale že se jim uvolňují suky i v plavidlech (raketových nosičích), to už je moc
Aspoň se šéf NASA, James Bridenstine, na vlastní oči přesvědčil, že spolupráce s Ruskem, by nadále byla už jen nezodpovědný hazard!
Krtci zcela ovládli Roskosmos.
I toto je komplot Západu! Nyní nezbývá, než počkat na usvědčení Agentů USA. Nejprve poškodí Ruský modul a teď sabotují start Sojuzu. Co tím sledujete, komu tím prospějete?