Sony nekončí s výrobou plazmových televizorů

  • 2
Japonský výrobce elektroniky Sony Corp. popírá zprávy z tisku, že by se chystal opustit trh televizorů s plazmovými obrazovkami a že se chystá soustředit na konkurenční technologii plochých obrazovek z tekutých krystalů (LCD). Analytici k tomu ale dodávají, že by to dávalo smysl.

Sony je druhý největší výrobce televizorů s plazmovou technologií v obrazovkách, první je její japonský konkurent Matsushita Electric Industrial Co. Třetí příčku drží společnost Hitachi Ltd., také z Japonska.

List Nihon Keizai Shimbun napsal, že Sony z tohoto trhu odejde již na jaře příštího roku. Sony na to odpověděla zprávou, že se bude na technologii tekutých krystalů soustředit, ale že trh televizorů s plazmovou technologií neopouští.

Analytici z odvětví namítají, že by byl odchod z trhu plazmových televizorů pro Sony logickým. Společnost své vlastní obrazovky s touto technologií nevyrábí, a proto je pro ni nadále problematické udržet ceny konkurenční vzhledem k tomu, že ceny televizorů každým rokem klesají o 20 až 30 procent.

"Protože je Sony se svými obrazovkami na ostatních závislá ze sta procent, má málo prostoru pro snižování nákladů," uvedl analytik UFJ Tsubasa Securities. "I kdyby jí prodej a tržní podíl vzrostl, bude mít potíže vytvořit zisk," dodal.

Divize Sony, jež vyrábí televizory, vykázala za tři měsíce do 30. září ztrátu 6,1 miliardy jenů, tedy 44 milionů eur. Částečně to způsobily právě vysoké náklady na obrazovky z tekutých krystalů a na displeje s využitím plazmové technologie.

Podle nezávislé průzkumové agentury DisplaySearch se v letošním roce prodá ve světě 2,68 milionu televizorů s plazmovou obrazovkou a osm milionů s LCD. Odbyt v příštím roce odhaduje DisplaySearch na 5,14 milionu televizorů s plazmou a 16 milionů s LCD, napsala agentura Reuters.

Zdroj: ČTK