Krátké zprávy

Japonské firmy se dohodly na nových piktogramech pro chytré záchody.

Japonské firmy se dohodly na nových piktogramech pro chytré záchody. | foto: sanitary-net.com

Spláchnout nebo usušit zadek? Japonské firmy sjednotily tlačítka na WC

  • 15
Japonské toalety jsou pověstné přetechnizovaným ovládáním, které dělá problémy hlavně turistům. Velké japonské firmy se nyní dohodly na sjednocení funkcí tlačítek a označení srozumitelnějšími piktogramy.

Posezení na japonském záchodě může být skutečným zážitkem. Luxusnější toaletní mísa je totiž opatřena řadou počítačem ovládaných funkcí, včetně automatického bidetu, vysoušeče, deodorantu, antibakteriálního spreje nebo motorizovaného prkénka. To vše na stisk tlačítka. Jenže když nevíte, které tlačítko zmáčknout, může to být místo pohodlí spíše groteskní až hororový zážitek.

Přední japonští výrobci toalet (mimo jiné Toto, Panasonic a Toshiba) se proto dohodli na nových, lépe srozumitelných piktogramech pro chytré záchody. Jedním z hlavních důvodů bylo právě množství zahraničních hostů, kteří nejsou na toalety vybavené motorizovaným prkénkem nebo vysoušečem zvyklí.

Piktogramy na nových japonských záchodech (zleva): zvednout víko, zvednout prkénko, velké spláchnutí, malé spláchnutí, opláchnutí zadku, bidet, vysoušeč a univerzální stop

Těchto osm nových piktogramů by se podle těchto firem mohlo stát „mezinárodním standardem“. Na toaletách, které mají jen jednu funkci, se jich ovšem nejspíše nedočkáme.

Podívejte se na vychytávky japonských záchodů (archiv CNBC, 2014):