Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Spotify koupilo systém, který analyzuje hudbu i pro konkurenci

  16:16aktualizováno  18:27
Služby systému Echo Nest využívá na 400 hudebních aplikací. Firma analyzuje a spojuje informace o hudbě a posluchačích a vytváří například playlisty doporučované hudby. Nyní ji kupuje Spotify. I když podle prohlášení mají být i nadále služby Echo Nest zdarma, mohlo by to znamenat velké změny.

Spotify koupila palformu Echo Nest | foto: Spotify

Chytré hudební aplikace, to je hlavní obor činnosti firmy Echo Nest, jejíž služby využívají velikáni jako Spotify, iHeartradio, Rdio, Sirius XM, ale třeba i BBC nebo Microsoft. To vše se ale nyní může změnit. Právě společnost Spotify totiž na začátku března oznámila, že Echo Nest koupila. A to může řádně zatřást on-line hudebními službami.

Hudba na klíč

Echo Nest totiž podle svých slov analyzuje hudební skladby a posluchačské návyky 100 milionů uživatelů po celém světě. Na základě výsledků těchto analýz pak dokáže vytvářet playlisty pro různé hudební služby. Když si tak třeba na Rdiu nebo Spotify necháte hrát dopručené skladby či interprety, které se podobají vámi vybranému kusu, využije se k tomu právě Echo Nest.

To je však jen jeden z výsledků úsilí společnosti, nejdůležitější jsou pro ni data, která firma získává od mnoha služeb. A právě to je na ní atraktivní. Už v listopadu 2013 tak například ohlásila, že pomůže hudebním službám lépe cílit reklamu, a to právě na základě získaných dat.

Aplikační rozhraní (API) Echo Nestu byla podle dostupných informací prakticky zdarma. Mělo to tak podle prvotního prohlášení obou firem k akvizici i zůstat. Ale nedlouho poté se již Spotify ozvalo, že se bude muset se svými přímými konkurenty nějakým způsobem domluvit na dalším postupu.

Data v první řadě

Nemuselo by přitom jít hned o uzavření přístupu ke službám Echo Nestu, protože by se tím zároveň odstřihla i cenná data z těchto služeb. Na druhou stranu by právě konkurenční služby nemusely tak zcela souhlasit s tím, aby byla data o jejich zákaznících přímo přístupná rivalovi.

A opravdu. Ve středu odpoledne ohlásilo Rdio, že si našlo nového partnera a s Echo Nestem končí. Možná nebudou poslední.

Podíl on-line hudebních služeb na trhu v USA

Podíl on-line hudebních služeb na trhu v USA,

Na trhu s on-line hudebními službami tak může v důsledku tohoto kroku dojít k poměrně zajímavým změnám. Pokud se Spotify nějak nedohodne se službami jako iHeartradio, Rdio či SiriusXM, ty se pak možná poohlédnou po jiné platformě. Jde přitom o těžké váhy na poli on-line hudby. Data ze Spojených států ukazují, že například iHeartradio je druhé nejpoužívanější po Pandoře a Spotify čtvrté. Vyjádřeno v tržních podílech je to devět, respektive šest procent.

Aktualizováno: Doplnili jsme informaci o odchodu Rdia od Echo Nestu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo Facebook
Facebook má nová pravidla. Mají bránit šíření falešných zpráv

Facebook přistoupil ke zpřísnění pravidel, které mimo jiné připraví o reklamu stránky, které šíří urážlivé a nepravdivé informace.  celý článek

Windows Subsystem for Linux umožní ve Windows spouštět nativně Linuxové...
Uživatelé Windows 10 mohou být nechráněni proti novému problému

Linuxový terminál, který Microsoft nově doplnil do Windows 10, způsobuje neočekávané problémy. Bezpečnostní odborníci varují před jeho zneužitím.  celý článek

Ilustrační foto
Velký únik. Údaje poloviny Američanů jsou zřejmě na prodej

Tento měsíc došlo v USA po napadení společnosti Equifax k úniku soukromých dat až 143 milionů lidí. Není to sice největší únik v dějinách, ale dost možná je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.