YouTube

YouTube | foto: Jakub Dvořák, Technet.cz

Staňte se součástí virtuálního orchestru. YouTube pořádá soutěž pro hudebníky

  • 1
Založte si orchestr, nahrajte své vystoupení na YouTube a na konci vás možná čeká vystoupení ve slavné Carnegie Hall. YouTube podporuje klasickou hudbu.
Server YouTube vypsal soutěž, v níž uživatelé internetu budou moci rozhodnout o tom, kteří hudebníci si zahrají ve slavné newyorské koncertní síni Carnegie Hall. Projekt podpořily i dva orchestry z Česka.

Hudebníci z celého světa, kteří by se chtěli klání zúčastnit, mají pro soutěž YouTube poskytnout dvě videa. V prvním mají předvést svoji interpretaci Internetové symfonie od současného čínského skladatele Tchan Tuna (Oscar za hudbu pro film Tygr a drak), kterou složil speciálně pro tuto příležitost. Ve druhém je jejich úkolem přesvědčit o svých silných stránkách, co se týče techniky a muzikantských dovedností. O tom, kdo postoupí do užšího výběru, rozhodne porota složená ze zástupců předních světových orchestrů.

Podrobnosti o soutěži a notové listy Internetové symfonie Eroica si můžete stáhnout na YouTube zde.

Samy vítěze potom vyberou návštěvníci internetových stránek YouTube.

Úspěšní hudebníci se v New Yorku zúčastní třídenního workshopu s šéfdirigentem Sanfranciského symfonického orchestru Michaelem Tilsonem Thomasem, čínským pianistou Lang Langem a dalšími hudebníky. Vyvrcholením bude 15. dubna koncert v Carnegie Hall.

"YouTube je největší scénou na Zemi a já jsem zvědav, co neobjevení hudební géniové tohoto světa dokážou vytvořit," prohlásil Tchan Tun.

Projekt podpořily i Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK a Pražská komorní filharmonie. Chtějí pomoci mladé generaci vytvořit si vztah k vážné hudbě. "Jsme si vědomi obrovské síly internetu. Přijde nám to jako velice dobrý a svým způsobem i bláznivý nápad, jak propagovat vážnou hudbu mezi teenagery," říká na YouTube inspektor Pražské komorní filharmonie Jan Staněk.

Hudebníci, kteří by se soutěže chtěli zúčastnit, musejí svá videa poslat do 28. ledna 2009. Jména vítězů se svět dozví 2. března.

Od svého spuštění před třemi lety si YouTube získal obrovskou oblibu internetových fanoušků z celého světa. Na tento server může video umístit kdokoli a vzápětí se na ně mohou dívat miliony uživatelů internetu.

Firma YouTube, která patří společnosti Google, by podle odhadů analytiků mohla za letošek vydělat 200 až 250 milionů dolarů (4,06 až 5,1 miliardy korun). V poslední době se zaměřuje i na komerční aktivity, na svých internetových stránkách nabízí zdarma ke stažení filmy a televizní pořady provázené reklamou.