Stránka Boycott BP na Facebooku byla v pondělí nedostupná

Stránka Boycott BP na Facebooku byla v pondělí nedostupná | foto: screenshot Technet.cz

Stránka „Bojkotujte BP“ na Facebooku byla dočasně zrušena. Prý omylem

  • 83
Podle Facebooku to byla technická chyba, podle autorů stránky spiknutí. A společnost British Petroleum se od všeho distancuje. Stránka nabádající k bojkotu služeb a produktů BP s bezmála tři čtvrtě milionem fanoušků byla v pondělí zrušena a poté po protestech obnovena.

"We are Back!!!!!!!!" (tj. Jsme zpět!) je nejnovější příspěvek, který se objevil více než 740 tisícům fanoušků stránky "Boycott BP". V pondělí byla totiž facebookovská stránka zrušena a její obsah smazán.

"Stránka BP Boycott byla zablokována naším automatizovaným

Ekologická katastrofa

Historicky největší ekologická katastrofa v USA stále probíhá v Mexickém zálivu. Z poškozeného vrtu společnosti BP již 72 dní unikají miliony litrů ropy denně.

systémem a smazání veškerého obsahu bylo přímým důsledkem. Po ručním prověření jsme zjistili, že šlo o chybu v profilu na serveru a stránku i s obsahem jsme obnovili," uvádí oficiální vyjádření společnosti Facebook.

S takovým vysvětlením ale nejsou spokojeni účastníci bojkotu BP.

"Nevysvětlili, proč to jejich systém zablokoval. A samotný fakt, že takto velká komunita může být zablokována bez vysvětlení, je problém," komentuje situaci Greg Beck, zástupce společnosti Public Citizen, která za protestem stojí.

Samotná British Petroleum se však od celého incidentu distancuje.

"Nemáme s tím vůbec nic společného," uvedl pro CNN Robert Wine, tiskový mluvčí BP. "Po prvním dotazu jsme kontaktovali Facebook a tento jejich omyl byl napraven," dodává Wine.

Boycott BP

- inkriminovaná fanouškovská stránka na Facebooku

Ať to byla chyba či záměr, dvě věci jsou zcela jisté. Zablokováním stránky vznikla celé iniciativě veliká mediální pozornost a tedy i propagace. Lze říci, že o moc lepší kampaň si autoři stránky nemohli přát.

Bojkot

Protest "Bojkot BP" si klade za cíl bojkotovat služby a produkty BP, dokud nebude ropná skvrna uklizena. Součástí BP jsou značky Castrol, Arco, Aral, am/pm, Amoco, and Wild Bean Cafe.

Druhým faktem je, že Facebook je soukromá společnost, ke které chodí uživatelé (s trochou nadsázky) "na návštěvu". Při první návštěvě navíc uživatel odsouhlasí takzvané licenční ujednání (EULA), ve kterém si provozovatelé Facebooku vymezují velmi široká práva, co se týče profilů uživatelů i obsahu na ně nahrávaných. A proto zde platí cimrmanovské "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."

Bez zajímavosti není ani fakt, že podle odpůrců poškodí bojkot služeb BP hlavně menší podnikatele, kteří provozují samotné čerpací stanice. Jen v USA jich má BP bezmála 11 tisíc, dle dostupných informací však není jejich provozovatelem. Jde o franšízu, podobně jako například McDonald´s nebo KFC.

V reakci na tento protest se BP rozhodla dotčené čerpací stanice blíže nespecifikovaným způsobem podporovat.

Grafici z celého světa navrhují nové logo pro BP

Ekologická katastrofa v Mexickém zálivu a laxní přístup managementu BP podnítily grafiky z celého světa k návrhům "adekvátnějšího" loga a značky společnosti.