Student si splní sen - web mu vynese milion dolarů

  • 12
Jedenadvacetiletý Alex Tew, student prvního ročníku ekonomie a managementu na britské University of Nottingham, si stanovil ambiciózní plán – prostřednictvím své webové stránky chce vydělat milion dolarů. Mají mu pomoci zaplatit studia. A pochopitelně také něco navíc...

Alex rozjel v srpnu tohoto roku reklamní stránku založenou na jednoduchém principu – rozdělil ji na deset tisíc políček o rozměrech 10 x 10 pixelů, která se prodávají za cenu 100 dolarů (asi 2500 korun). Jeden pixel tedy stojí přesně jeden dolar. Současně si určil business plán, podle kterého by se všechna políčka měla zaplnit (a příjem tak dosáhnout rovný milion dolarů) v prvních dnech roku 2006.

Je téměř jisté, že odvážný pokus vyjde. Aktuálně, 28. prosince 2005, bylo zakoupeno již 911 200 pixelů – k dosažení magické hranice tedy stačí, aby se prodalo 88 800 dalších.

Prostor na stránce si koupili nejrůznější inzerenti – od těch seriózních, jako jsou cestovní kanceláře a poskytovatelé webhostingových služeb, přes internetové seznamky až k pochybným službám, nabízejícím tipy „jak zbohatnout během chvilky“.

Z vydělaných peněz chce Alex Tew především financovat svá studia. Jak sám na stránce uvádí, nemyslí tím pouze školné, koleje a knížky, ale také „společenský život“. Dále chce finančně vypomoci svým rodičům a koupit si spousty ponožek – má problém s tím, že kdykoli si koupí nové, buď mu hned někam zmizí, nebo se pár rozdělí a už jej nikdy nedá dohromady. Zbylé peníze chce prý investovat do rozjezdu dalšího podnikání na Internetu. A i když uvádí, že se i přes velké množství vydělaných peněz snaží zůstat skromný, už si také pořídil černé autíčko značky Mini.

Úspěch Alexovi vynesl i slávu a pozornost médií – během turné po Spojených státech se objevil v televizi a psaly o něm New York Times, Wall Street Journal a časopis Vanity Fair.

Miliónovou stránku si můžete prohlédnout ZDE. Za pozornost stojí i dokonalá (ale podstatně méně úspěšná) kopie – ženská verze Million Dollar Women's Homepage. Ta se dokonce nestyděla koupit si reklamní prostor na původním webu Alexe Tewa. Jemu prý imitace nevadí – od začátku s nimi počítal a myslí si, že mu nakonec jedině pomohou. „Kopírování je ta nejlepší lichotka,“ píše doslova.