Funkce automatického přehrávání videa je populární mezi provozovateli webových stránek. Zvyšuje totiž počet přehrání videa a tím i počet přehraných reklam. Naopak uživatelé funkci zrovna nemilují. Zvláště pokud jim v prohlížeči začne mluvit některá z desítek otevřených stránek a oni musí hledat, která to je.
Vývojáři Google Chrome (světově nejpopulárnějšího prohlížeče) v září 2017 představili svou vizi, jak tomuto problému zamezit. Nová pravidla platí od dubna 2018. V praxi to vypadá následovně:
- automatické přehrávání bez zvuku je povoleno
- automatické přehrávání se zvukem je povoleno jen pokud A) uživatel s touto doménou interagoval (například kliknul), nebo B) uživatel v minulosti často používal tuto stránku se zvukem (tzv. Media Engagement Index na desktopu), nebo C) uživatel má zástupce této stránky na domovské obrazovce (na mobilu)
Uživatelé nejnovějšího prohlížeče Chrome na desktopu se mohou na interní stránce chrome://media-engagement/ podívat, jak se jejich používání promítlo do toho, které stránky mají u nich povolení přehrávat videa se zvukem automaticky.
Kromě toho lze také už delší dobu zakázat stránce (respektive její doméně) hrát zvuk. Stačí pravým tlačítkem kliknout na záložku a zvolit možnost „Ztlumit“ (Mute).
Takový zákaz zvuku platí pro danou doménu až do odvolání.