Podle analytiků serveru Digitimes Research se ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku prodalo 46 milionů tabletů (podle aktuálně vydané zprávy IDC je to 49,6 milionu kusů). Sedmdesát procent z toho tvořily značkové placky od Applu (díky zlevněnému poslednímu modelu iPadu), Amazonu, Samsungu a Huawei.
Výrazně si polepšil Amazon se svými tablety řady Fire. Ve třetím čtvrtletí roku 2017 zaznamenal meziroční nárůst o 50 %. Od září do 31. prosince prodal Amazon 7,7 milionu tabletů, a stal se tak dočasně dvojkou na trhu, když překonal Samsung ze 7 miliony přístrojů. Naopak výrazně ztratily Lenovo a Samsung (obě značky -13 %), na svém zůstal Apple (nárůst o 0,6 %).
Celkem se loni podle IDC prodalo 163,5 milionu (z toho iPad 43,8 mil., Samsung 24,9 mil., Amazon 16,7 mil. a Huawei 12,5 mil.) tabletů, což je i přes uspokojivé vánoční prodeje propad o 6,5 % oproti roku 2016. Analytici navíc očekávají, že první čtvrtletí letošního roku bude zatím historicky nejhorší. Podle Digitimes se za první tři měsíce 2018 prodá pouze 32 milionů tabletů. To je pokles o 17 % oproti prvnímu čtvrtletí loňského roku. Na hlavní pětku z toho připadá 22,5 milionu kusů.
Celkově si v roce 2017 udržel vedení Apple díky iPadu, který má podíl na trhu 26,8 %, druhý Samsung s řadou Galaxy Tab má 15,2% podíl a třetí Amazon si zvolilo 10,2 % zákazníků ze všech uživatelů tabletu.