Zdá se, že krize je zažehnána. Prodeje spotřební elektroniky jsou na vzestupu. Po propadu v roce 2009 pozvolna stoupaly. V roce 2012 sice meziročně poklesly o jedno procento, ale letos se situace opět obrátí do čtyřprocentního růstu. Jediným regionem, který bude v "červených číslech", je západní Evropa, ovšem pouze o jedno procento. Nejvíce si naopak polepší Střední východ a Afrika (nárůst o 18 % na +12 %) a Latinská Amerika (nárůst o 16 % na +5 %).
Sledujte novinky na CESPanasonic, Samsung, Intel i LG už představily své novinky pro tento rok. Všechny je najdete v naší on-line reportáži. |
Zatímco v uplynulých letech byly hybatelem trhu především televizory, dnes jsou tahouni mnohem drobnější: jsou to chytré telefony a tablety. Teprve s velkým odstupem následují herní konzole (respektive videohry), televizory a notebooky.
Zatímco v roce 2012 lidé uratili více za smartphony než tablety, v letošním roce by se tyto prodeje měly vyrovnat. Zajímavý je fakt, že v roce 2012 se tablet objevil ve 40 procentech amerických domácností (nárůst o 20 procent), přičemž chytré telefony má 52 procent amerických domácností. Tablety se tedy zabydlují mnohem rychleji než jejich menší kolegové.
A podle analytika CEA (agentury pořádající CES) Shawna DuBravaca se tablety stanou stejně rozšířené jako televizory. V Americe to znamená 99 procent domácností a necelé tři přístroje v každé z nich.
Tablety ukrajují notebookům i mobilům
DuBravac tvrdí, že vstupujeme do éry "po chytrých telefonech" (post-smartphone era). Chytré telefony nejsou 65 procent času využívané pro komunikaci, ale jako rozhraní pro zobrazení on-line obsahu, informací z jiných zařízení nebo senzorů. Přitom 24 procent tabletů a chytrých telefonů je pořizováno dokonce primárně za účelem hraní her.
Producenti video obsahu nyní také počítají s konceptem takzvané "druhé obrazovky" (second screen). Hlavní obrazovkou je televizor, na kterém běží film, seriál nebo zpravodajství. A druhou obrazovkou je tablet, kde by se v bezprostřední návaznosti na televizorem zobrazovaný program objevovaly další informace nebo záběry.
Zajímavé bylo srovnání prodeje tabletů a notebooků v předvánočním období. Tablety jasně dominovaly, a navíc jasně "užíraly" zákazníky notebookům.