Také se připojujete z domova a jste muž? Pak jste většinový uživatel českého internetu

  • 4
Ze sociodemografického výzkumu Sdružení pro internetovou reklamu mimo jiné vyplývá, že lidé k procházení stránek z téměř 40 % využívají firemní přístup na internet.
Více než polovina květnových takzvaných unikátních návštěvníků českého internetu se připojila z domova (50,8 procenta). Ze zaměstnání se připojilo 32,8 procenta návštěvníků, ze školy 13,7 procenta a z jiného místa 2,6 procenta. Vyplývá to ze sociodemografického výzkumu Sdružení pro internetovou reklamu, realizovaného společnostmi TNS Factum a iAudit, jehož výsledky zveřejnila agentura ČIA.

Podle počtu zhlédnutých stran je podle očekávání náskok domácího připojení před připojením ze zaměstnání méně výrazný. Zatímco z domova si návštěvníci prohlédli 44,8 procenta ze všech v květnu zhlédnutých stran, ze zaměstnání to bylo 39,4 procenta, ze školy 12,1 procenta a z jiného místa 3,7 procenta.

Možnost přístupu k internetu z domova využívá 74,6 procenta internetové populace. Dalších 4,6 procenta internetových návštěvníků sice doma přístup k internetu má, ale nevyužívá ho. V zaměstnání využívá možnosti přístupu k internetu 52,9 procenta uživatelů, dalších šest procent tuto možnost nevyužívá a 41,1 procenta přístup nemá. Možnosti připojení ve škole využívá 32,3 procenta internetové populace, dalších 8,1 procenta této možnosti nevyužívá.

Internetovou populací se rozumí uživatelé internetu z České republiky, kteří český internet navštěvují alespoň jednou měsíčně. Letos v květnu jich bylo přes 2,386 milionu, což představuje 27 procent z celkového počtu obyvatel České republiky.

Nejvíce stránek shlédli muži mezi 20 a 29 lety

Mezi tuzemskými květnovými návštěvníky českého internetu převažovali muži. Jejich podíl na celkovém počtu takzvaných unikátních návštěvníků dosáhl 57,3 procenta a na celkovém počtu zhlédnutých stran se podíleli 56 procenty.

Uživatelé ve věku od 12 do 19 let se na celkovém počtu unikátních návštěvníků podíleli 26,1 procenty a na počtu zhlédnutých stran z 23,1 procenta. Lidé ve věku od 20 do 29 let tvořili 25,8 procenta z celkového počtu unikátních návštěvníků, ale nejvýrazněji – 36,6 procenta – se podíleli na počtu zhlédnutých stran. S přibývajícím věkem pak postupně klesá podíl v obou sledovaných typech měření návštěvnosti. Uživatelé ve věku od 30 do 39 let se na počtu unikátních návštěvníků podíleli z 22,4 procenta a na počtu zhlédnutých stran 20,8 procenta. Lidé od 40 do 49 let se podíleli z 15,7 procenta, respektive 14,8 procenta, lidé od 50 do 59 let pak osmi procenty, respektive 3,9 procenta.

Z hlediska vzdělání patří největší podíl podle unikátních návštěvníků (42,4 procenta) i zhlédnutých stran (47,7 procenta) lidem se středním vzděláním s maturitou. Vysokoškoláci se na počtu unikátních návštěvníků podílejí z 22,4 procenta a na počtu zhlédnutých stran 19,7 procenta. Lidé se základním vzděláním (včetně nejmladších uživatelů, kteří základní vzdělání ještě ani nezískali) tvořili v květnu 21,4 procenta unikátních návštěvníků a podíleli se z 19,1 procenta na počtu zhlédnutých stran.

Z hlediska rodinného stavu jsou nejvíce zastoupeni svobodní s podílem 52,8 procenta na počtu unikátních návštěvníků a 62,5 procenta na počtu zhlédnutých stran. Ženatým uživatelům či vdaným uživatelkám patří 38,8 procenta, respektive 29,8 procenta. Největší podíl na počtu návštěvníků (33,2 procenta) mají uživatelé žijící ve čtyřčlenných domácnostech. Z průzkumu však zároveň vyplynulo, že téměř polovina návštěvníků (48,7 procenta) žije v domácnostech bez jediného dítěte mladšího 18 let.