Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Tatra má nové vojenské vozy, chce vyzbrojit vietnamskou armádu

aktualizováno 
Česká automobilka Tatra Kopřivnice představila nová armádní vozidla a chce se podílet na přezbrojování vietnamské armády. Plánuje společný podnik s firmami ve Vietnamu.

Ve Vietnamu by se podle zástupců společnosti mohlo ročně smontovat až 500 vojenských nákladních vozů. Na veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně to řekl generální ředitel Tatry Ronald Adams. Z "Tatrovky" letos vyjede asi 2300 nových strojů. Pro Vietnam by firma u nás mohla vyrábět podvozky a kabiny, zbytek stroje by se dával dohromady přímo ve Vietnamu.

Podle šéfa automobilky by spolupráce s vietnamskou armádou neměla být problémem už jen proto, že většina vysokých vietnamských důstojníků studovala v někdejším Československu.

Celý projekt je však teprve v rané fázi a zatím není jasné, zda by vietnamská armáda provozovala nejnovější Tatry T 815-7, které automobilka představila na brněnském veletrhu, nebo některé starší modernizované vozy. 

S tatrami má plno zkušeností i česká armáda. - více zde

Osvědčily se v bojových misích v Evropě i na Středním východě. O české vojenské náklaďáky je ve světě zájem. Jen letos je bude testovat britská a americká armáda.

Tatra T 815-7 4x4


Novou tatru nezastaví ani prostřelené kolo

Nový vůz nese označení T 815-7. Na silnici dosáhne rychlosti až 110 km/h. Díky přídavnému pancéřování (lze doplnit pancéřové plechy, dveře i pancéřovaná skla) může vůz poskytnout balistickou ochranu třídy 1 až 2. To znamená odolnost proti střelám ráže 9 mm Luger (celoplášť,  olověné jádro, ogivál).

Řada T 815-7 je přizpůsobena extrémním bojovým i terénním podmínkám. Hodí se nejen pro přepravu osob, ale i citlivého vojenského materiálu, přepravníků munice, elektronického zařízení apod. Má odpružení všech polonáprav vzduchovými vaky, které umožňují zvýšit světlost nebo naopak snížit výšku vozidla.

Poháněna jsou všechna kola s uzávěrkami diferenciálů. Vůz nezastaví ani defekt pneumatiky či celého kola. Konstrukce totiž umožňuje tzv. dokráčení (dojezd) i s jedním poškozeným kolem. Pochopitelně nechybí ani dohušťování pneumatik za jízdy. Výhodný je i malý poloměr zatáčení.

"Konstruktéři se zaměřili na větší ochranu osádek i před projektily větších ráží. Výhodou nové řady aut je, že se bez problémů vejdou do letadel C 130 Herkules, které jsou nejrozšířenějšími dopravními prostředky ve výzbroji armád NATO," uvedl ředitel obranných programů a speciálních projektů Jan Vala.

Podle tiskové zprávy veletrhu budou nové tatry vybaveny buď vzduchem chlazenými motory značky Tatra s manuálními převodovkami, nebo kapalinou chlazenými zahraničními motory a automatickými převodovkami. Tatra T 815-7 pojede na jednotné palivo NATO JP/F34, což je velmi výhodné pro možnost použití v cizích armádách.

Aktuální zprávy z veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně naleznete zde.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Suchoj Su-25K letectva AČR v roce 1994
Nebezpečné „hrábě“ jdou do muzea. Proslavily se v Afghánistánu

Bitevník Suchoj Su-25 se stal legendou, vybojoval si status nejúčinnějšího letounu v afghánské válce v letech 1979 až 1989. Významný post zastává i v historii...  celý článek

F-86E Sabre
OBRAZEM: Šavle v aleji MiGů. Americká legenda proslavená nad Koreou

Legendární americká stíhačka North American F-86 Sabre poprvé vzlétla před 70 lety. Proslavila se během korejské války, kde byla jediným americkým strojem,...  celý článek

MiG SM-30
Proti americkým špionážním letounům měly vzlétat migy z mobilních ramp

Start stíhačky z lesní mýtinky či městského parku - i takové věci se mohly stát realitou v případě dokončení projektu MiGu SM-30 do fáze operačního nasazení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.