Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEA ROKU: Technickým zajímavostem kraluje lodní mamut a kaspická příšera

  15:07aktualizováno  15:07
Nevidí se každý den, aby se obří nákladní kolos spouštěl na vodu v kanálu, vedle kterého je silnice. Zpočátku to vypadá jako nehoda, kdy se loď nechtěně uvolnila a sjíždí v náklonu na hladinu kanálu v nizozemském Groningenu.

Spouštění nákladní lodi na hladinu vodního kanálu v nizozemském Groningenu. | foto: AP

Stačí si však všimnout zastavené dopravy na vedlejší silnici a je jasné, že se jde o rutinu, kterou mají tamní zaměstnanci dokonale zvládnutou:

Rychlostí přes 500 km/h letí těsně nad hladinou jako vznášedlo. Dokáže se vznést jako letadlo a plout jako loď. Ekranoplán je ideální stroj na výsadek a bleskové útoky:

Bylo to největší vojenské cvičení v Československu. Podívejte se na husarský kousek stíhačů ČSLA:

Seriózní vědecká studie dokázala pravdivost internetového mýtu, podle kterého dobrou baterii od špatné poznáte podle výšky odrazu po pádu. Pravidlo funguje překvapivě dobře, byť v jednom ohledu se internet přece jen mýlil:

Co se stane, když zkusíte postavit tlusté okno z neprůstřelného skla proti „pancéřové pěsti“? Přesně to se rozhodl vyzkoušet jeden ruský pořad a zcela evidentně tak zdokumentoval, jak velký rozdíl je mezi sklem a ocelí:

VŠECHNA VIDEA ROKU NAJDETE ZDE




Nejčtenější

Okamura má na fotce z posilovny přifouknuté svaly. Jak poznat fotomontáž

Ukázka nepovedené fotomontáže z posilovny. Mřížka v pozadí ukazuje, k jakému...

Předseda SPD se na svém oficiálním profilu na Facebooku pochlubil fotkami z posilovny. Komentátoři si všimli, že fotka...

Hlavního strážce před rakovinou známe už 40 let. Ale neumíme ho využít

Bílkovina p53 se váže na snímku k DNA (oranžová šroubovice nahoře), aby...

Gen, který hraje nejdůležitější roli v boji proti rakovině, známe už desetiletí, ale v moderní cílené léčbě se...



V kanceláři i v obchodě. Ultrazvuk nám píská do uší, následky jen tušíme

Poslech vysokofrekvenčního pískání může být mnohým lidem nepříjemné.

Mnozí z nás, aniž by to věděli, jsou denně i několik hodin vystaveni pískotu na hranici slyšitelnosti lidského ucha. V...

Dvakrát přežil ohnivé peklo a vrátil se do boje. Chybu udělal po válce

František Truhlář před válkou

Letec RAF František Truhlář přežil dvě těžké havárie při návratech z bojových letů. Při obou utrpěl těžké popáleniny,...

Kvůli ruskému metru mohla padnout stanice v Nuselském mostu, řekl architekt

Architekt Nuselského mostu Stanislav Hubička (vlevo) a Antonín Semecký, který...

Stanislav Hubička, architekt Nuselského mostu a Antonín Semecký, který se o most stará téměř doslova celý život, byli...

Další z rubriky

Zatykač na špiona Lenina. „Máme ho přivést celého nebo po kouskách?“

Oholený Lenin v paruce ve Finsku (11. dubna 1917)

Bolševici v Rusku získali od Němců miliony. Vyzbrojili za ně armádu a rozšířili stranický deník Pravda. Ne vše se však...

Kennedyho vrah byl možná jen loutkou KGB. L.H. Oswald a jeho příběh

Americký prezident John F. Kennedy a jeho manželka Jackie Kennedyová (Dallas,...

Zítra, 26. října, mají USA zveřejnit dosud utajované informace o atentátu na prezidenta Johna F. Kennedyho. Co zatím...

Ruská armáda se neobejde bez dostatečně dimenzované železniční sítě

Ruský vojenský železniční transport (rok 2009)

Vedení klasického konvenčního konfliktu velkého rozsahu není možné bez kvalitního železničního spojení. Vzhledem k...

Vozový park, který obstojí i v podzimním počasí
Vozový park, který obstojí i v podzimním počasí

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.