„Navrhli jsme úplně nový způsob, jak se dívat na svět!“ uvedl Snapchat na svém blogu novou funkci Snap Maps. „Začít je jednoduché - přibližte mapu a rozhlédněte se. Můžete se rozhodnout, zda svou polohu budete sdílet s přáteli, nebo si ji necháte pro sebe v neviditelném režimu (Ghost Mode).“
Zdá se, že jde o pokus Snapchatu reagovat na nepříznivé výsledky na burze i klesající počet aktivních uživatelů. Novinka se setkala s nadšenými i varovnými reakcemi.
Poloha ostatních uživatelů je zobrazena komiksovým avatarem (Actionmoji). Pokud uživatelé zatím neměli dost způsobů, jak prožívat svůj FOMO (fear of missing out, tedy strach z toho, že jim něco uniká), tato funkce je k tomu jako dělaná. „Hele, podívej, všichni naši kamarádi se srocují na tam, jen my dvě jsme tady!“ diví se dvě protagonistky krátké reklamy, kterou Snapchat uveřejnil spolu s uvedením funkce.
Nabízejí se i bezpečnostní rizika. Pomocí Snap Maps není například těžké zjistit něčí adresu, stačí si počkat, až dojde domů. Uživatel bude muset přemýšlet nad tím, kdy funkci aktivuje a kdy se přepne do skrytého režimu. Konkurenční platformy - například Glympse - to řeší tím, že lokaci sdílí uživatel pouze po předem určený čas (např. 60 minut), poté se sdílení samo vypne.
Snapchat je komunikační platforma a sociální síť, kterou používají především mladí uživatelé: podle statistik je 71 % uživatelů mladších než 34 let a 70 % uživatelů jsou dívky a ženy. Celkem má Snapchat přes 300 milionů měsíčních aktivních uživatelů po celém světě.