Aktualizace: Tiskové oddělení společnosti CBS Interactive zaslalo redakci následující jednoznačné vyjádření: "Nemáme s TV Nova žádný vztah a nemáme ani žádné informace o tom, co dělají." Tím definitivně padla hypotéza o tom, že by mohla TV Nova pouze využívat nějakou šablonu se souhlasem CBS, jejíž web okopírovala.
Fázi grafického návrhu a uživatelského testování mohli webdesignéři Nova.cz s klidným svědomím přeskočit. S designem si totiž nelámali hlavu a zkopírovali jej od populární americké televize CBS.
Že to ze strany televize Nova není zcela standardní postup při výrobě stránek, svědčí i fakt, že několik hodin poté, co tiskový mluvčí obdržel naši žádost (a žádost dalších médií) o vyjádření, se vzhled stránek opět radikálně změnil. Během neděle zmizely nejkřiklavější prvky okopírované od CBS, především programová lišta se dny v týdnu.
Jako první na nápadnou podobnost obou webů upozornil v sobotu (15:45) na svém soukromém facebookovém profilu Hynek Lípa (jeho fb zde), programátor firmy Webnode.com. S jeho svolením jsme screenshot umístili na facebookovou stránku Technet.cz (16:34, viz příspěvek na facebookové stránce Technet.cz), odkud se rozšířil po celém českém internetu, především díky našim fanouškům.
Naši čtenáři dokonce usvědčující screenshot aktivně vystavili i s patřičným komentářem přímo na facebokovou stěnu CBS (viz screenshot).
Zdrojový kód obou stránek se značně odlišoval. Horní lišta například na nova.cz využívala pro odkazy element LI, americká CBS nikoli. To ukazuje, že je nepravděpodobné, že by obě firmy mohly například využívat nějakou společnou šablonu, zakoupenou od externí společnosti.
Mnoho podobných prvků obou stránek naznačuje, že zkopírována byla "pouze" grafika (téměř 1:1), ale k poskládání stránky už kodéři Novy přistoupili po svém. Evidentně to nebyla ani nějaká forma spolupráce mezi oběma společnostmi, to by firma po reakci médií nezačala stránky o víkendu narychlo měnit.
Redakce Technet.cz již v sobotu požádala PR oddělení televize Nova o vyjádření. Dosud jsme jej však neobdrželi.