Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Test nejlevnějšího autorádia s Bluetooth a MP3

aktualizováno 
Nemáte ještě v autě handsfree? Chybí Vám autorádio s CD a MP3? Nechcete do vybavení vozu mnoho investovat? Tak právě Vám je určeno nové autorádio Sencor. Za 3 450 Kč zprostředkuje telefonní hovory, přehraje MP3 i hudební CD a nechybí ani rádio s RDS. Jak si vedlo v našem testu? Překvapivě dobře.

Maximálně 2500 Kč ve správním řízení, 1 000 Kč na místě a 3 body k tomu. Na tolik vás přijde telefonní hovor, který během jízdy autem uskutečníte bez handsfree. O mnoho dražší není autorádio Sencor SCD-6105BMR, se kterým se potyčce se zákonem vyhnete. A k tomu vám ještě zahraje muziku z MP3 nebo dopravní zpravodajství z rádia.

Autorádio má zcela standardní rozměry 1 DIN, díky čemuž lze zasadit do výrobci připravených schránek. Spolu s rádiem dostanete také mikrofon, který kabelem k přístroji připojíte do konektoru na zadním panelu - a protáhnete zadem pod přístrojovou deskou. Nic víc není potřeba a žádné složité montáže Vás nečekají.  

Čelní panel je motoricky vyklápěný, což je v této kategorii luxusní nadstandard. Při opuštění vozidla lze sundat a samozřejmě vložit do dodávaného pouzdra a nosit s sebou.

Voláme autorádiem

Hlavní předností Sencoru je možnost propojit autorádio s mobilním telefonem pomocí Bluetooth. Pokud během jízdy někdo volá, autorádio ztlumí reprodukci hudby a do ve voze instalovaných reprosoustav pustí vyzváněcí melodii.

Stiskem tlačítka na mikrofonu hovor přijmete a můžete hovořit. Hlas volajícího je také hrán reproduktory. Tlačítky +- na mikrofonu lze ovládat hlasitost hovoru, ovladačem "talk" lze hovor opět ukončit.

Mikrofon je kabelem připojení k autorádiu, jeho tlačítky přijmete i ukončíte hovor a můžete i měnit jeho hlasitost.

Při testu jsem použil mobilní telefon Nokia 6230. Komunikace mezi přístroji byla zcela bezproblémová. Telefon mohl být klidně zavřený v kufru vozu (který je od kabiny oddělen plechem), aniž by to přenos hovoru nějak narušilo. Po zaparkování jsem zkusil telefon odnést dál od auta – hovor se začal zadrhávat, pokud byl aparát přibližně osm metrů od vozu. Proto se nemusíte bát komplikací ani u dlouhých karavanů, či mikrobusů.

Obrázek naznačuje optimální umístění mikrofonu - dobře na něj dosáhnete a hovoříte přímo na něj. K jeho připevnění slouží kousek oboustranné lepicí pásky.

Zahájení telefonního hovoru prostřednictvím autorádia je možné, ale ve velmi omezené formě – dvojitým stiskem tlačítka Talk iniciujete opětovné vytáčení naposled volaného čísla.

V kabině vozu jsem volajícího slyšel perfektně. Hlas podávaný čtveřicí komponentních reprosoustav byl výrazný a srozumitelný.

Opačně to bylo trochu horší – osoby, se kterými jsem hovořil, popisovali můj hlas jako basově či bubnově dunivý. Někdy také slyšeli ozvěnu vlastního hlasu, to se dá však snadno odstranit volbou nižší hlasitosti a vhodným umístěním mikrofonu.

Srozumitelnosti hovoru to však nijak neubralo, jen velmi zřídka jsem musel sdělení opakovat.

Kromě telefonování má přístroj i vlastnosti a funkce běžného autorádia.

Posloucháme rádio

Příjem rozhlasu mne příjemně překvapil, citlivost i selektivita je velmi dobrá. Tuner naladil velké množství stanic, většinu z nich čistě. V reprodukci se vyskytuje malé množství poměrně vysokého šumu, který však na mnohých levných a méně kvalitních reproduktorech (např. originální montáž výrobce ve vozech nižší třídy) nebude patrný.

Ladění probíhá rychle a to jak manuálně, tak automaticky. Nechybí ani funkce Scan, která z postupně naladěných stanic vždy přehraje pětisekundovou ukázku a pak ladí dál. Pokud vás ukázka zaujme, ladění přerušíte.

Přístroj disponuje 18ti předvolbami pro uložení oblíbených stanic. Ukládání je jednoduché, stačí během poslechu chvíli podržet tlačítko příslušné předvolby – a je uloženo. Praktická je možnost jedním stiskem tlačítka nechat naladit a uložit 6 nejsilnějších stanic v regionu.

Podsvětlení tlačítek a ovladače hlasitosti lze přepínat mezi modrou a zelenou barvou.

Nechybí ani RDS EON. Funkce AF (Alternative Frequencies) hledá alternativní frekvence stanice, kterou právě posloucháte. Pokud dojedete z dosahu přijímaného vysílače, přijímač sám přepne na frekvenci jiného vysílače, ze kterého stanice vysílá také. Případně přepne na jinou stanici se stejnými PI (Program Information) znaky.

V hustém provozu pomůže systém TA (Traffic Alerts), který během poslechu CD/MP3 přepne na příjem rádia vždy, kdy je vysílána relace s dopravním zpravodajstvím (např. Zelená vlna). Neuniknou vám tak nové uzavírky a varování před zácpami a nehodami.

Funkcí PTY (Program Type) lze vybírat rozhlasové stanice dle vysílaného programu (rocková hudba, zpravodajství …), ale to v českém prostředí moc nefunguje.

Posloucháme MP3

Autorádio přehrává z CD disků MP3 soubory. To je do auta zcela optimální, protože můžete poslouchat mnoho hodin hudby bez toho, abyste měnili disk, či slyšeli některé skladby vícekrát.

Pohyb po MP3 disku bohužel neumožňuje přímý výběr z alb (složek). Pohyb probíhá pouze po skladbách, buďto jednotlivě, nebo po desítkách. Jednotlivé skladby je možné hledat jak zadáním čísla skladby (extrémně nepraktické), tak dle názvu (o něco praktičtější, ale nebezpečné). Displej zobrazuje údaje z ID3 tagů.

Jakákoli manipulace s přístrojem, která nelze provést poslepu, je dle mého nevhodná a nebezpečná.

Mezi přehrávacími režimy nechybí opakování disku, náhodný výběr a intro.

Hraj muziko, hraj...

Zvuk autorádia je vzhledem k ceně výborný. Vyznačuje se slušnou dynamikou, výrazným vokálem i solidními okraji frekvenčního pásma. Použitelný výkon (zesilovač 4 x 50 W) je pro běžný poslech více než dostatečný. Výtku mám pouze k mírnému šumu v reprodukci.

Ve srovnání s kvalitními (a o trochu dražšími) autorádii značek jako VDO nebo Blaupunkt v ceně kolem 5 000 Kč má zvuk mnoho nedostatků, vzhledem k ceně přístroje a jeho dovednostem ho však považuji za výborný. S běžným reproduktorovým osazením budete spokojeni.

Možnosti instalace

Vzhledem k předpokládanému jednoduchému využití ve spolupráci s jedním či dvěma páry levných reproduktorů je Sencor vybaven skoro nadstandardně.

Milovníci hřmících basů mohou připojit aktivní subwoofer (do konektoru cinch). Rozšířit možnosti autorádia lze čtveřicí analogových linkových zvukových výstupů (přední i zadní reprosoustavy), do kterých můžete připojit externí zesilovače.  

Výstupy pro externí zesilovače, subwoofer a vstup pro FM anténu.

Co je však předpokládám zásadnější vlastnost, přístroj disponuje dvojicí konektorů cinch pro připojení vnějšího zdroje - například iPodu nebo herní konzole. Pomocí klasického jack 3,5 mm -> cinch kabelu můžete připojit libovolné zvuk produkující zařízení.

Zbývají již standardní ISO konektory, kterými přístroj připojíte k elektroinstalaci ve voze. Poslední konektor (DIN) je určen pro připojení mikrofonu.

Další konektory jsou na krátkých kablících

Suma sumárum - dobrá koupě do staršího vozu

Za opravdu nízkou cenu nabízí Sencor výborně vypadající, velmi dobře vybavené a více než dobře hrající autorádio. Hlavní předností je solidně fungující bezdrátová Bluetooth handsfree pro beztrestné telefonování, dobře ladící tuner a schopnost přehrávat MP3 soubory.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sennheiser SET 900 a Panasonic RP-WFG20
Špatně slyšíte třeba televizi? Tato speciální sluchátka to vyřeší

Neustále u vás doma řve televize? Vy zesilujete a partnerka hlasitost ubírá? Nebo naopak? Vyzkoušeli jsme dvojici sluchátek pro nedoslýchavé. Funkčnost během...  celý článek

Kabel RMCE-BT1 s MMCX konektory doplní o bezdrátovou konektivitu většinu...
Shure představil kabel, který bezdrátově připojí i starší sluchátka

Pokud máte sluchátka Shure řady SE, již brzy je budete moci proměnit v bezdrátová.  celý článek

Šíření nenávisti hudbou má mnoho podob. Na Spotify by se však už vyskytovat...
Spotify odstraňuje neonacistické a další nenávistné kapely ze své služby

„Kapely hlásající nebo podněcující nenávist proti rase, náboženství, sexualitě a podobně u nás nebudou tolerovány,“ prohlásila mluvčí služby Spotify. Zejména...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.