Diskuze
U těchto fotografií se soudruhům z NDR zatajil dech. Trabant v roce 1979
Děkujeme za pochopení.
K29a25r53l 12R16i87e11g79e68l
Trabant mel palivovou nadrz v motorovem prostoru....ktery soudruh prosadil tak flagrantni vyjimku...se uz nedozvime...
M45a89r66t30i95n 86L12a12c64o
A to by ste ešte čumel, že karburátor je pár centimetrov nad dynamom/alternátorom a pred pretekajúcim benzínom to dynamo/alternátor chráni taká šikmá plastová strieška.
J28a81n 86C33i28b91u87l87k85a
Dřív se mi ta auta přímo hnusila. Ale pak jsem viděl verzi pro východoněmeckou armádu... panečku, jedno takové mít!
D48a90v74i43d 12K46n19a27p24e78k
Zajímavý je ten Trabant Tramp na poslední fotce - předek zakulacený z Trabanta a zadek kompletně hranatý jak z válečného Volkswagenu Kübel. Vůbec to k sobě nesedí. Ale na to se v socíku nehrálo - hlavně, že to jezdilo a bylo vůbec někdy k dostání.
K63a97r25e77l 68J49a83r86o14š
Ta čekací lhůta se ovšem dala obejít placením v západních markách. To pak byl Trabant okamžitě, a to i v luxusním provedení s rádiem, ostřikovačem, a zadní mlhovkou! Dokonce si člověk mohl vybrat i barvu, teda jestli chtěl šedou nebo bledě modrou.
V61á23c27l12a59v 80M33e46d11e44k
ještě mohl chtít bílou, béžovou nebo zelenou. A ta čekací doba byla jen v NDR, u nás byl k dostání obvykle v řádu několika týdnů.
K60a57t95e37ř67i61n81a 72V68ý19b48o37r89n72á
Vzhledem k tomu, že je tato politická agitka na Technetu, kam podle mě nepatří, tak si dovolím pár technických informací, které autor zapomněl dodat.. Trabant byl vyvinut jako vozidlo, které mělo umožnit rozvoj individuální dopravy. Podobně, jako před ním VW Brouk. Tedy musel být dostupný a měl být zároveň praktický. Něco ve stylu cena/výkon, čemuž snad rozumí i místní diskutéři, vlastnící často přečipovanou Oktávku na hlínách. Na svou dobu byl velmi pokrokový. Používal samonosnou karoserii v době, kdy (nejen) naši soudruzi lepili své sedany na páteřových rámech. Už tehdy měl díky koncepci "vše vepředu" velmi slušný zavazadlový prostor, což je věc, která tehdy nebyla (na rozdíl ode dneška) běžná a u nás se ji podařilo realizovat až v 80 letech v modelu Favorit. Samozřejmě i motor byl použit v tomto duchu, takže dvoudobý dvouválec je asi naprosté minimum, ale k původnímu účelu sloužil skvěle a akcelerací s lehkým Trabantem pokořil i mnohem dražší vozy. A plasty? Také jsme v té době měli Felicie s chromovanými nárazníky. Ale jen proto, že jsme ty plastové neuměli vyrobit.
R18a80d58e60k 21F83o47l59p52r94e22c29h84t
Kateřino, zbytečně se necháváte unášet svým majestátem, vše důležité o trabantech máte v článku odkázaném v souvisejících pod dnešní galerií:
https://www.idnes.cz/auto/historie/trabant-60-let.A171105_213416_auto_ojetiny_erp
(Ale i tak v textech pod těmito fotografiemi marně hledám nějakou politickou agitku.)
J44a58n 45V90á42c61l62a63v30í72k
A o tohle nás havlisti a Brusel připravili
M96a45r16i69a83n 36K48r66a70l
O trabanty? Vždyť s nimi můžete jezdit ještě dneska úplně bez problémů, ne?
V98a42c71l54a70v 45V51a67v37r75a
Špetku soudnosti neměl novinář který prováděl popisy fotografií.
Ano, Trabant a čekalo se v NDR na pořadníku i 10 let než si pro něho směl majitel jet a odvézt si ho domů. To se asi dnes těžko chápe, že?
A jestli jste na něj měli prachy nebo ne, nebylo podstatné.Jezdilo to z Ně,ecka až do Chorvatska a dál i do Ruska...
V té době se v NDR vyráběli ještě Wartburgy. V Čechách jen Škodovka a pak ještě Tatra dokud to Čechoslováci uměli. Dnes ČR nemá vlastní automobilku. Ani jednu. Škodovka je německá. Laurin a Klement se musejí v hrobě obracet.
V66l76a93d72i78m18í69r 34M21a88l60ý
Nevím, kdy se na traboša čekalo 10 let, snad někdy v počátcích výroby, t.j. v 60. letech. V polovině sedmdesátek se už čekalo jen krátce (max. do 1 roku), a zejm. poté, co se výrazně zvedla nabídka škodovek a žigulíků, tak o trabanta už nebyl takový zájem a původní majitelé jej mnohdy nabízeli k prodeji, aby si mohli koupit lepší auto.
P21e89t39r 93P46a65l94a53c50k61y
Socialistické BMW, aneb Bakelitische Motoren Wagen
V79l87a41d55i25m73í14r 97M84a96l33ý
V trabantu je méně plastů než v současných autech.
M55a85r63t78i42n 51Š73k79o69ř37e35p37a
Grétu by kleplo. Tedy až co by ji někdo vysvětlil, že ji klepnout má.
V60í18t 59J56e18ž53e95k
Vytiskněte si tu Grétku, nalepte na zeď a udělejte si dobře, evidentně jí máte plnou hlavu. Třeba se Vám pak uleví a budete myslet i jinak než pindíkem.
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody
Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...
Administrativní pracovník
Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Praha