náhledy
V roce 1979 se u našich severních sousedů objevila sada povedených prospektů prezentujících známé dvoutaktní divočáky Trabanty 601. Ústřední fotografie těchto tiskovin snad potěší i dnes, a to nejen skalní trabantisty.
Autor: Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Trabant 601 se sériově vyráběl od roku 1964 do roku 1990 v celkovém počtu více než 2,8 milionu kusů.
Autor: Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Běžný východoněmecký občan toužící po novém trabantu se musel zapsat do pořadníku s čekací dobou hodně přesahující deset let, takový tam byl nedostatek osobních aut.
Autor: Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Trabant 601 má motor situovaný vpředu s pohonem předních kol. Jedná se o vzduchem chlazený dvoudobý dvouválec o zdvihovém objemu 595 ccm a výkonu 26 koní, přičemž u aut vyrobených do února 1969 to je o 3 koně méně.
Autor: Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Karoserii trabantu tvoří samonosný ocelový skelet pokrytý přišroubovanými a přilepenými povrchovými panely, z nichž většina je z duroplastu. Proklamovaná korozivzdornost trabantů tak není zcela pravdivá. Ocelové části samozřejmě korodují.
Autor: Sachsenring Automobilwerke Zwickau
U kombíku se po sklopení zadních sedaček získá nákladový prostor o objemu až 1400 litrů, což svádělo uživatele bez špetky soudnosti k jeho nadměrnému přetěžování.
Autor: Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Místo vození cihel nebo cementu svědčily Trabantu více výlety. Zde se podíval do Drážďan.
Autor: Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Toto je reklamní retrofotka, jak má být. Trabanta doplňují „tichá“ letadla, hromada zvířat a vzadu nahoře zajímavá architektura.
Autor: Sachsenring Automobilwerke Zwickau
A na závěr jedna perlička: Trabant Tramp pro plážové šviháky byl určen především k exportu do „devizové“ ciziny, východoněmecký švihák si mohl nechat zajít chuť.
Autor: Sachsenring Automobilwerke Zwickau