Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pět let od zkázy airbusu Air France: piloti vůbec netušili, co se děje

Prvního června 2009, přesně před pěti lety, zmizel na cestě z Brazílie do Francie letoun společnosti Air France. Na jeho palubě bylo tehdy 228 osob – 216 cestujících a 12 členů posádky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KH

Nevim, jak to letadlo melo naprogramovano ztratu udaju o rychlosti v oddeleni autopilota, ale zda se ze nijak. Autopilot proste sel do blazince a zbytek nechal na piloty. Pritom by stacila malickost: prevzat udaje o rychlosti z nejakeho cidla aerodynamickeho hluku (kazdy plachtar vi o cem mluvim), a oznamit to posadce s tim ze autopilot nyni bezi na ne docela presnem udaji o rychlosti, a ze autopilot udrzuje rezim letu v jakem se nachazel v momente ztraty normalnych udaju o rychlosti.

0 0
možnosti
VP

Pritom stacila obyc GPS. Kecy o rychlosti protivetru si strcte nekam, pri cestovni rychlosti by museli vlitnou do vetru ktery fouka rychlosti pres 600 km za hodinu aby letadlo padlo, a takovou rychlost nema ani hurikan na jupiteru.

0 3
možnosti
PT

P82e37t23r 41T54y77č77k27a

2. 6. 2014 22:44

V tom Airbusu musí být neskuteční blbci. Měl bys jim to napsat.

0 0
možnosti
RP

Závěry komise jsou ale poněkud jiné, než je zde uvedeno. Skutečnost je taková, že se na všech obrazovkách objevil nápis "Trial period expired. Enter licence key." a všechny softwarem řízené systémy letounu přestaly náhle fungovat.

1 0
možnosti
BM

ten Bonin byl pěkný Č!

1 0
možnosti
JB

Dá se koupit voucher na letecký trenažér Boeingu 737 (4400,-), kde si můžete podobné vyzkoušet. Jenom řeknete instruktorovi, že si přejete naprostou tmu, let podle přístrojů a třeba ten přístrojový kiks. Jeden můj kamarád si to loni dopřál. Dodnes z toho moc sdílný není. Nějak to prostě nešlo ani za normálních podmínek.

0 0
možnosti
VM

pokud největší co jste kdy pilotoval byl ultralight, tak se dá předpokládat, že to nezvládnete - ale profesionální pilot s tisíci nalítanými hodinami by to prostě zvládnout měl.

0 0
možnosti
VM

celý ten popis vypadá na sérii brutálních chyb, a působí dojmem extrémního amatérismu. Až zůstává rozum stát nad uváděnými nalétanými hodinami pilotů. Vždyť popisované chování naprosto přesně odpovídá tomu, co zná každý, který někdy zkusil pilotovat malé letadlo.

To už jsou piloti těchto elektronických hraček natolik odtrženi od reality, že se řídí jen čísly na displeji?

Ale chyba je nejen na straně pilotů : pokud došlo k odpojení autopilotu z důvodu poruchy pitotových trubic, proč nebyli piloti upozorněni na nefunkčnost rychloměru? A ona už na těchto letadlech není klasická "koule" ukazující polohu letadla vůči horizontu, která i za špatné viditelnosti ukáže příliš velký úhel stoupání?

2 0
možnosti
VM

součástí problému je asi mimo jiné ta uvedená informace z článku, popisující standartní průběh letu: kapitán s letadlem vzlétne, vystoupá do určené letové hladiny, a jde si odpočinout. Druhý pilot několik hodin sleduje letadlo na autopilotovi, a objednává si od letušek kávu. Poté opět přijde kapitán a s letadlem přistane.

Takže druhý pilot má sice také s letadlem "nalétáno" několik tisíc hodin, ale ve skutečnosti ho nikdy neřídil.

3 0
možnosti
Foto

No nevim, sam jako pilot a instruktor na vetronich vim, ze rychlost je zaklad. Bez toho je jakekoliv letadlo bez sance. A oni nebyli "vycviceni" na takovou situaci. Uz za mych casu ve Svazarmu, kdokoli prisel a hned zacal leatat na motorovych, aniz by prosel plachtarskym vycvikem... pro takove buylo jen jedno pojmenovani: cvicene opice.

1 0
možnosti
RS

Opakujem, boli vycviceni na let s nespolahlivym IAS. Dokazuje to sprava BEA.

2 0
možnosti
PZ

Pro me je vysvetleni jedine, proste neumeli nebo zapomeli (diky pocitacum) litat. Coz je podle me trend...  (napsal někdo přede mnou). To je docela možné.

Všimněte si zmatku a nerozhodnosti řidičů v Praze, kde je většinou na všech křižovatkách doprava "řízena světly", co se stane, když z nějakého důvodu světla vypadnou a doprava je řízena jen značkami a pravidly anebo (což je ještě méně časté) když dopravu na křižovatce řídí policista. To to najednou začne v hlavičkách šrotit až se od plešek kouří, nemám pravdu?

2 0
možnosti
RP

Moje pozorování jsou jiná. V takových případech naopak doprava víc "odsejpá" :-)

Spíš by se hodilo jiné přirovnání, ke křižovatce, kde se najednou všude rozsvíti zelená. To by byl imho lepší příměr k přístrojům, které začnou ukazovat nespolehlivé hodnoty.

1 0
možnosti
VZ

Tohle snad nemůže být pravda. Na prvního dubna bych takový článek bral jako pokus o apríl i když ne moc povedený, ale takto je to bohužel krutá realita dnešního letectví. Ukazuje se, že můj známý, který o této havárii už před dobou poznamenal, že to vypadá na vražednou kombinaci "flying playstation", jak se občas říká elektronikou přecpaným Airbusům a "simulator players", jak občas označují moderní primadony ze simulátorů, kteří jsou bez veškeré té elektroniky v řiti.

Abych předešel poznámkám o hospodském mudrování, tak člověk o němž hovořím prožil možná dvacet let v kokpitech různých bojových letounů naší armády. Současný trend, kdy se za řízením letadla se stovkami lidí na palubě může ocitnout člověk, který v krizové situaci totálně zcvokatí a vrcholným diletantismem způsobí katastrofu, se mu hrubě nelíbí. Příznával, že se vlastně skoro bojí, protože případů, kdy problém způsobí "překybermetizování" současných letadel v kombinaci s nedostatečnou "vylítaností" lidí za kniplem začíná přibývat.

4 2
možnosti
PT

P41e27t81r 72T11y54č11k74a

2. 6. 2014 0:17

Není to pravda. Za prvé se bezpečnost přepravy neustále zvyšuje. Za druhé nejnebezpečnějším prvkem v kabině byl vždy pilot. I před elektronikou řízenými letadly byl nejčastější příčinou nehody řízený let do terénu. A za třetí kdyby u toho AF seděl za kniplem kapitán tak by se to asi nestalo.

3 0
možnosti
LN

L83a74d80a 52N42o37v52a96k

1. 6. 2014 20:16

já to nějak nechápu..., ale možná jsem to jen špatně četl... Přece když neznám  rychlost, nebo nedůvěřuju přístrojům..., měl bych při určitém tahu motorů vědět, jaká bude přibližná rychlost při určitém podélném náklonu... Můžou to zkreslovat různé střihy a turbulence, ale měl bych při tom dokázat udržet letadlo naživu...8-o

0 0
možnosti
GH

Ono bohužel ani tak nejde o to, jaký výkon mají motory, jako o to, jak rychle fouká letadlu pod křídla. Navíc to podle popisu vypadá, že pilot naprosto zpanikařil.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Námořníci USA propašovali před 100 lety na palubu bitevní lodi prostitutku

v diskusi je 29 příspěvků

13. dubna 2024

V dubnu 1924 zažilo americké námořnictvo obrovský skandál, který se dostal na titulní stránky...

Skvělý filmový zvuk bez velké instalace. Test nejzajímavějších soundbarů

v diskusi je 16 příspěvků

15. dubna 2024

Položíte jej na polici před televizor, propojíte kabelem, zapojíte do zásuvky a během pár chvil se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na méně používané dráze se potkalo několik obrů i návštěva z pouště

v diskusi jsou 2 příspěvky

10. dubna 2024  10:13

Letiště Václava Havla využívá při tzv. západním proudění jako hlavní dráhu pro starty a přistání...

OBRAZEM: Po zkušenostech s Moskvou neponechává Litva otázku výzbroje náhodě

v diskusi je 19 příspěvků

11. dubna 2024

Litva se stala členem obranné aliance NATO v roce 2004. Pro zajištění vlastní bezpečnosti v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Patnáct zbytečných obětí. Před 100 lety vybuchl důl Gabriela na Ostravsku

v diskusi jsou 4 příspěvky

12. dubna 2024

Dvanáctý duben 1924 přinesl vážnou důlní katastrofu v Československu. Výbuch v dole Gabriela v...

Musk chce přimět nové uživatele, aby za příspěvky na síť X platili

v diskusi je 25 příspěvků

16. dubna 2024  11:26

Pokud chcete být na sociální síti X aktivní, budete muset nejspíš platit. Tedy pokud budete noví...

Dawesův plán na čas stabilizoval Německo, ale nástup Hitlera neodvrátil

v diskusi je 15 příspěvků

16. dubna 2024

Německá vláda přijala před 100 lety, v dubnu 1924, Dawesův plán. Byl to americký projekt na...

OBRAZEM: Drážďanská MHD má i dvě lanovky. A blízko sebe, co by lanem dohodil

v diskusi je 1 příspěvek

16. dubna 2024

Kromě jiných zajímavých věcí najdeme v Drážďanech i dvě historické lanové dráhy, jednu pozemní a...

Copilot od Microsoftu nabízí zdarma mnoho schopností placeného ChatGPT

v diskusi nejsou příspěvky

16. dubna 2024

Byl to ChatGPT, který na konci roku 2022 začal psát revoluci na poli nástrojů generativní umělé...

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...