Diskuze
Pět let od zkázy airbusu Air France: piloti vůbec netušili, co se děje
Děkujeme za pochopení.
K28a22r89e62l 96H53a73t83v88a96n54i
Nevim, jak to letadlo melo naprogramovano ztratu udaju o rychlosti v oddeleni autopilota, ale zda se ze nijak. Autopilot proste sel do blazince a zbytek nechal na piloty. Pritom by stacila malickost: prevzat udaje o rychlosti z nejakeho cidla aerodynamickeho hluku (kazdy plachtar vi o cem mluvim), a oznamit to posadce s tim ze autopilot nyni bezi na ne docela presnem udaji o rychlosti, a ze autopilot udrzuje rezim letu v jakem se nachazel v momente ztraty normalnych udaju o rychlosti.
V51á27c88l59a64v 85P41o77t31k44a54n
Pritom stacila obyc GPS. Kecy o rychlosti protivetru si strcte nekam, pri cestovni rychlosti by museli vlitnou do vetru ktery fouka rychlosti pres 600 km za hodinu aby letadlo padlo, a takovou rychlost nema ani hurikan na jupiteru.
P76e88t56r 59T85y39č31k30a
V tom Airbusu musí být neskuteční blbci. Měl bys jim to napsat.
R49a27d92e35k 60P51r50o25c28h80á28z17k78a
Závěry komise jsou ale poněkud jiné, než je zde uvedeno. Skutečnost je taková, že se na všech obrazovkách objevil nápis "Trial period expired. Enter licence key." a všechny softwarem řízené systémy letounu přestaly náhle fungovat.
J73o45s10e16f 47B67r43o62ž68k57a
Dá se koupit voucher na letecký trenažér Boeingu 737 (4400,-), kde si můžete podobné vyzkoušet. Jenom řeknete instruktorovi, že si přejete naprostou tmu, let podle přístrojů a třeba ten přístrojový kiks. Jeden můj kamarád si to loni dopřál. Dodnes z toho moc sdílný není. Nějak to prostě nešlo ani za normálních podmínek.
V36á58c91l37a18v 23M69e23d95e13k
pokud největší co jste kdy pilotoval byl ultralight, tak se dá předpokládat, že to nezvládnete - ale profesionální pilot s tisíci nalítanými hodinami by to prostě zvládnout měl.
V36á75c62l19a42v 36M47e73d74e27k
celý ten popis vypadá na sérii brutálních chyb, a působí dojmem extrémního amatérismu. Až zůstává rozum stát nad uváděnými nalétanými hodinami pilotů. Vždyť popisované chování naprosto přesně odpovídá tomu, co zná každý, který někdy zkusil pilotovat malé letadlo.
To už jsou piloti těchto elektronických hraček natolik odtrženi od reality, že se řídí jen čísly na displeji?
Ale chyba je nejen na straně pilotů : pokud došlo k odpojení autopilotu z důvodu poruchy pitotových trubic, proč nebyli piloti upozorněni na nefunkčnost rychloměru? A ona už na těchto letadlech není klasická "koule" ukazující polohu letadla vůči horizontu, která i za špatné viditelnosti ukáže příliš velký úhel stoupání?
V41á47c66l23a86v 15M49e19d79e23k
součástí problému je asi mimo jiné ta uvedená informace z článku, popisující standartní průběh letu: kapitán s letadlem vzlétne, vystoupá do určené letové hladiny, a jde si odpočinout. Druhý pilot několik hodin sleduje letadlo na autopilotovi, a objednává si od letušek kávu. Poté opět přijde kapitán a s letadlem přistane.
Takže druhý pilot má sice také s letadlem "nalétáno" několik tisíc hodin, ale ve skutečnosti ho nikdy neřídil.
P83e54t20r 65F52o64l40w20a56r41c42z92n82y
No nevim, sam jako pilot a instruktor na vetronich vim, ze rychlost je zaklad. Bez toho je jakekoliv letadlo bez sance. A oni nebyli "vycviceni" na takovou situaci. Uz za mych casu ve Svazarmu, kdokoli prisel a hned zacal leatat na motorovych, aniz by prosel plachtarskym vycvikem... pro takove buylo jen jedno pojmenovani: cvicene opice.
R33a84d97k82o 89S72ü20t30t68ö
Opakujem, boli vycviceni na let s nespolahlivym IAS. Dokazuje to sprava BEA.
P87e50t25r 88Z91d77e50n12ě73k
Pro me je vysvetleni jedine, proste neumeli nebo zapomeli (diky pocitacum) litat. Coz je podle me trend... (napsal někdo přede mnou). To je docela možné.
Všimněte si zmatku a nerozhodnosti řidičů v Praze, kde je většinou na všech křižovatkách doprava "řízena světly", co se stane, když z nějakého důvodu světla vypadnou a doprava je řízena jen značkami a pravidly anebo (což je ještě méně časté) když dopravu na křižovatce řídí policista. To to najednou začne v hlavičkách šrotit až se od plešek kouří, nemám pravdu?
R59a42d82e28k 81P64r95o66c76h95á36z27k42a
Moje pozorování jsou jiná. V takových případech naopak doprava víc "odsejpá"
Spíš by se hodilo jiné přirovnání, ke křižovatce, kde se najednou všude rozsvíti zelená. To by byl imho lepší příměr k přístrojům, které začnou ukazovat nespolehlivé hodnoty.
V84á48c64l43a38v 88Z32e59l46i68n92k24a
Tohle snad nemůže být pravda. Na prvního dubna bych takový článek bral jako pokus o apríl i když ne moc povedený, ale takto je to bohužel krutá realita dnešního letectví. Ukazuje se, že můj známý, který o této havárii už před dobou poznamenal, že to vypadá na vražednou kombinaci "flying playstation", jak se občas říká elektronikou přecpaným Airbusům a "simulator players", jak občas označují moderní primadony ze simulátorů, kteří jsou bez veškeré té elektroniky v řiti.
Abych předešel poznámkám o hospodském mudrování, tak člověk o němž hovořím prožil možná dvacet let v kokpitech různých bojových letounů naší armády. Současný trend, kdy se za řízením letadla se stovkami lidí na palubě může ocitnout člověk, který v krizové situaci totálně zcvokatí a vrcholným diletantismem způsobí katastrofu, se mu hrubě nelíbí. Příznával, že se vlastně skoro bojí, protože případů, kdy problém způsobí "překybermetizování" současných letadel v kombinaci s nedostatečnou "vylítaností" lidí za kniplem začíná přibývat.
P66e68t50r 62T72y61č68k53a
Není to pravda. Za prvé se bezpečnost přepravy neustále zvyšuje. Za druhé nejnebezpečnějším prvkem v kabině byl vždy pilot. I před elektronikou řízenými letadly byl nejčastější příčinou nehody řízený let do terénu. A za třetí kdyby u toho AF seděl za kniplem kapitán tak by se to asi nestalo.
L67a81d60a 98N14o12v42a86k
já to nějak nechápu..., ale možná jsem to jen špatně četl... Přece když neznám rychlost, nebo nedůvěřuju přístrojům..., měl bych při určitém tahu motorů vědět, jaká bude přibližná rychlost při určitém podélném náklonu... Můžou to zkreslovat různé střihy a turbulence, ale měl bych při tom dokázat udržet letadlo naživu...
G32a95b24r92i51e54l 64H76o34r58t49e61n
Ono bohužel ani tak nejde o to, jaký výkon mají motory, jako o to, jak rychle fouká letadlu pod křídla. Navíc to podle popisu vypadá, že pilot naprosto zpanikařil.
Jak mohou být tak levná? Výborně hrající sluchátka lze koupit „za hubičku“
Premium Milovníci kvalitně reprodukované hudby mohou za sluchátka utratit spoustu peněz a nelitovat toho,...
KVÍZ generála Pattona. Vypořádejte se s ocelovou lavinou
Jak jste dobří v tancích, poznáte je nejen na plese, ale i v následujícím kvízu. Kvíz je zaměřen na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Čekání na české lidové auto nemělo konce. Před 100 lety jezdili jen boháči
Před 100 lety Čechoslováci marně čekali na tuzemské lidové auto. Drtivá většina obyvatel si totiž...
Na první pohled to vypadá jako pavouci v ruinách města. Foto je ovšem z Marsu
Evropská vesmírná agentura zveřejnila minulý týden nový snímek ze sondy Mars Express, který vyvolal...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Štefánikova tragická smrt i po pěti letech budila v Československu emoce
Československo si před 100 lety, 4. května 1924, připomnělo páté výročí tragické smrti jednoho ze...
Štefánikova tragická smrt i po pěti letech budila v Československu emoce
Československo si před 100 lety, 4. května 1924, připomnělo páté výročí tragické smrti jednoho ze...
Kde všude si můžete na vlastní oči prohlédnout rakety a lodě SpaceX
Koho fascinuje kosmonautika a raketová technika, může ho zajímat i to, kde se může veřejně či...
Malý bojovník na Měsíci zvládl, co se nečekalo. Přežil tamní kruté noci
Japonské zařízení Smart Lander for Investigating Moon (SLIM) bylo prvním, které letos úspěšně...
Čína letí jako první země světa odebrat vzorky z odvrácené strany Měsíce
V pátek krátce před půl dvanáctou dopoledne našeho času se do vesmírného prostoru vydala čínská...
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....