náhledy
Blízké příbuzné pražských tramvají 15T ForCity Alfa se rozjely i v Číně. Začaly vozit cestující v čínském městě Qingdao. Zatím jich je v provozu sedm.
Autor: Škoda Transportation
Obousměrné tramvaje „ze Škodovky“ se od těch pražských liší zejména čely. Vnitřní světlá výška je o 95 mm menší. Tramvaj je delší o 3 790 mm a je širší než 15T, a to o 190 mm.
Autor: Škoda Transportation
V obousměrné tramvaji jsou dveře na obou stranách skříně. V interiéru najdete „pražská sedadla“. Díky jinému uspořádání má čínská tramvaj 27T stejný počet míst k sezení jako sesterská 15T z Prahy.
Autor: Škoda Transportation
Čínská 27T má sedadla pro šedesát cestujících. Vnitřní prostor pojme až 320 stojících cestujících při hustotě 8 osob na metr čtverečný (pražská 15T má maximální kapacitu 223 stojících).
Autor: Škoda Transportation
Pracoviště řidiče najdete na obou koncích tramvaje. Je nově řešeno a splňuje aktuální normy.
Autor: Škoda Transportation
Nová linka, na které cestující vozí tramvaj 27T, má třináct zastávek. Měří deset kilometrů a vede od zbrusu nově postaveného depa stojícího na okraji moderní obytné čtvrti v Qingdau do centra distriktu Chengyang.
Autor: Škoda Transportation
Nová čínská trať využívá oboustrannost podobně jako metro v Praze. Proto obratiště tramvají 27T připomíná obratiště metra.
Autor: Škoda Transportation
Metro připomínají také zastávky, které jsou ostrovního typu. Jedna je společná pro oba směry.
Autor: Škoda Transportation
Na pátém vyrobeném kuse si všimněte osvětlení čela a dveří. Tříčlánková 100% nízkopodlažní tramvaj má čtyři plně otočné podvozky s nezávisle zavěšenými koly na nápravnici s přímým pohonem. Pohon zajišťuje 16 synchronních motorů s permanentními magnety, stejně jako u sesterské tramvaje v Praze. Trakční zařízení bylo vyrobeno v Číně, trakční motory dodala společnost Škoda Electric.
Autor: Škoda Transportation
První vyrobený kus. Čínská tramvaj 27T je připravena na osazení superkapacitory, bateriovými články či vodíkovými články.
Autor: Škoda Transportation