Sociální síť Twitter oznámila, že na malém množství uživatelů začala testovat možnost psaní zpráv o 280 znacích místo současných 140. Rozšíření, které přichází po 11 letech existence této sociální sítě, se týká všech jazyků kromě korejštiny, japonštiny a čínštiny.
Uživatelům těchto jazyků stačí vzhledem k charakteru písma méně prostoru pro vyjádření, než je tomu například u francouzštiny nebo španělštiny, uvedl Twitter na svém blogu. Anglické tweety tak mnohem častěji využijí prostor do posledního stočtyřicátého znaku.
Nový 280znakový limit je dostupný „vybraným uživatelům“. Přestože řada novinových článků dala do titulku něco ve smyslu „dvakrát více Trumpa, Twitter zvyšuje limit“, tak americký prezident mezi náhodně vybranými testery údajně není.
Rozruch kolem nového limitu
Ne všichni uživatelé však rozšíření počtu znaků kvitují s povděkem.
Pěkně to demonstruje tweet Jacka Dorseyho, šéfa společnosti Twitter, na kterém Dorsey demonstruje nový limit. Jak podotýká spisovatel Simon Barrett, je vtipné, že právě první 280znakový tweet je vlastně spousta zbytečných slov a pak teprve odkaz na článek, kde se teprve skrývá skutečná informace.
Je ale jeho tweet skutečně ukázkou toho, že je vyšší limit důležitý? Brian Barone ukázal, že spíše naopak:
Jack Dorsey to bere s humorem:
Je pravda, že delší tweety by mohly přispět k tomu, aby na twitterové scéně nemusel každý nesouhlas vyeskalovat v nespoutanou hádku (tzv. twitter-storm, tedy twitterovou bouři). Teoreticky by delší tweet mohl obsahovat i mírnící slova, která umožňují určitou nuanci. Například odlišit nesouhlas s určitou částí od totálního nesouhlasu nebo kritiku od pohrdání. Samotné zvýšení znaků však pochopitelně nepovede automaticky k dosažení takovýchto nebo jiných, pozitivních nebo negativních změn.
Zvýšení počtu znaků, zvýšení příjmů?
Firma již dříve umožnila prodloužení příspěvků různými triky. Například loni optimalizuje tweety, když do limitu znaků přestal počítat obrázky a videa, nepočítá ani odkaz na jiný tweet.
Uživatel také není omezen 140znakovým limitem, pokud posílá soukromou zprávu. Jinak byla číslovka 140 pro Twitter zatím ikonická a od minulého roku platí i například i pro délku videa.
Twitteru kvůli silné konkurenci klesají příjmy. Testováním nových modelů se proto snaží zvýšit návštěvnost sítě, uvedla agentura AFP. O zvýšení počtu znaků uvažuje Twitter už několik let.
Aktualizace: Článek jsme rozšířili o některé ukázky 280znakových tweetů a dalších 1 223 znaků.