Česká spořitelna

Česká spořitelna | foto: Radek Miča, iDNES.cz

Účet podvodných e-mailů: zatím 500 neštastníků

  • 40
Včerejší masivní rhybářská akce lákající údaje z klientů České spořitelny sice dokázala stovky lidí přinutit k zadání citlivých údajů, doposud však nikdo o peníze nepřišel.
Podle posledních informací z České spořitelny na podvodný e-mail reagovalo jen nízké procento uživatelů služby SERVIS 24. „Banka odhaduje, že zhruba 500 klientů včera v souvislosti s phishingem svůj účet preventivně zablokovalo,“ uvedla na dotaz Technet.cz Helena Matuszná z České spořitelny.
 
Zda případní poškození klienti získají od banky nějakou kompenzaci není jisté. „Česká spořitelna bude každý případ posuzovat individuálně a bude hledat takové řešení, které bude pro klienty maximálně vstřícné. Protože je však zadání údajů do podvodného e-mailu porušením smlouvy, není možné přislíbit plošnou kompenzaci,“ uvádí v tiskovém prohlášení Česká spořitelna.
 
Bance prý zatím nikdo nenahlásil, že v souvislosti s touto kauzou přišel o své prostředky. Česká spořitelna také zatím nemůže sdělovat podrobnosti o hledání viníka. „Na šetření tohoto případu úzce spolupracujeme s Policií ČR a šetření nadále probíhá,“ uvádí jako důvod mlčení Matuszná.