Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


USA: když to nejde se spammery po dobrém, tak to půjde po zlém!

  5:01aktualizováno  5:01
Řešení, které by mohlo pomoci vymýtit rozesílání nevyžádané elektronické pošty, známé také jako „spam“, budou v krátké době projednávat američtí senátoři. A jak je to ve Spojených státech amerických zvykem, celá věc se nyní dostává do rukou mocné lobby...

Řešení, které by mohlo pomoci vymýtit rozesílání nevyžádané elektronické pošty, známé také jako „spam“, budou v krátké době projednávat američtí senátoři. A jak je to ve Spojených státech amerických zvykem, celá věc se nyní dostává do rukou mocné lobby...

Obchodní společnosti, který tento kontroverzní způsob oslovení potencionálních zákazníků využívají, považují omezení možnosti rozesílat nevyžádané poštovní zprávy za diskriminační a proti přijetí příslušné legislativní normy bojují všemi prostředky. Otázkou však je, zda tento odpor není marný – Federální obchodní komise již totiž začala odesílatele nevyžádaných zpráv postihovat, a to alespoň v rámci stávajících zákonů a nařízení, které umožňují potrestat ty, kteří v obchodním styku užívají nečestných nebo podvodných praktik. Odesílatelům, kteří užívají matoucích předmětů zpráv nebo nereagují na žádosti uživatelů o odstranění z ze seznamu adresátů hrozí nejen finanční postih, ale v krajních případech i vězení. Nový zákon by měl přinést možnost finančního postihu ve výši až 30 dolarů za odeslání jedné nevyžádané zprávy s tím, že celková vrchní hranice takového postihu by se mohla pohybovat až ve výši kolem 1,5 miliónu dolarů. usspamV případě, že odesílatel bude navíc skrývat svoji identitu, předpokládá návrh zákona trest ještě přísnější – takové jednání bude totiž považováno za vážný kriminální čin.

Odporu proti přijetí tohoto zákona ze strany obchodnické lobby se však nelze divit, vždyť jde o peníze a ne malé! Marketingové kampaně vedené prostřednictvím elektronické pošty jsou totiž mnohem levnější a efektivnější než standardní rozesílání „papírových“ nabídek do domovních poštovních schránek. Podle průzkumu společnosti Gartner se úspěšnost dobře vedené kampaně s využitím elektronické pošty pohybuje v rozmezí 6 – 8 procent, přičemž v tom horším případě je úspěšnost stejná jako v případě, kdy jsou nabídky rozesílány klasickou poštou. V takovém případě se úspěšnost pohybuje někde kolem jednoho procenta. Elektronické kampaně také zabírají méně času a lze je realizovat prakticky v průběhu jednoho týdne. Odpovědi na rozeslané zprávy pak zpravidla přicházejí v průběhu tří dnů. A nakonec, to nejdůležitější – rozeslání nabídek na 1000 adres elektronické pošty přijde zájemce pouze na 5 až 7 dolarů. Ekvivalentní kampaň prostřednictvím klasické pošty je až stokrát dražší, její cena se pohybuje ve výši 500 až 700 dolarů.

V České republice problematiku rozesílání nevyžádaných reklamních zpráv řeší zákon o regulaci reklamy, který byl nedávno novelizován. Tento zakazuje šíření nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta nebo pokud adresáta obtěžuje. Novela by měla vejít v platnost v červnu tohoto roku a těm, kteří tento zákon poruší by měla hrozit pokuta ve výši až dva milióny korun. Postižitelní však budou pouze čeští pachatelé, na ty zahraniční je naše legislativa krátká. Bohužel, v současné době prakticky neexistuje stoprocentní ochrana před takovými útoky. Existuje však prostředek, pomocí kterého lze důsledky této činnosti alespoň částečně eliminovat – filtrování příchozích zpráv elektronické pošty. Někteří poskytovatelé připojení k internetu či provozovatelé služeb elektronické pošty nabízejí možnost filtrování zpráv přímo prostřednictvím poštovního serveru. Tato varianta poskytuje výhodu hlavně v tom, že se nevyžádaná pošta ve skutečnosti nedostane do schránky uživatele a ten tak neztrácí čas a peníze zbytečným připojením k poskytovateli. Nevýhodou je, že v případě filtrování na serveru může za určitých okolností dojít i ke ztrátě důležité zprávy, pokud ta bude nějakým způsobem vykazovat některé znaky charakteristické právě pro nevyžádanou poštu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pivníci.cz
Tipy na zajímavé weby: Se stránkou plnou piv se vám bude hodit hlídání

Hodnocení piv, kam na ně zajít a kde jsou u nás pivovary, najdete na Pivníci.cz. Na hodinu, na dvě či celý den. Potřebujete pohlídat děti prověřenou chůvou?...  celý článek

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

Ilustrační foto
Netflix bude zdražovat dražší předplatné. Základní někomu zůstává

Americká videoslužba oznámila zhruba desetinové zvýšení cen.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.