Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


USA soudí hackera, který rušil válečné zpravodajství z Iráku

  11:40aktualizováno  11:40
V Kalifornii začalo přelíčení s hackerem, který během válečného konfliktu v Iráku odstavil stránky satelitní televize Al-Džazíra. John William Racine, 24letý webdesigner, se sám přihlásil FBI a plně doznal ke spáchaným činům. Racine zfalšoval identitu administrátora domény aljazeera.net, aby přesměroval komunikaci na jiný server. Současně odebíral veškerou poštu určenou redakci zpravodajství.

Hacker se k činu odhodlal poté, co server katarské stanice zveřejnil fotografie mrtvých a zajatých amerických vojáků. Internetové zpravodajství Al-Džazíry, které běží arabsky i anglicky, bylo během konfliktu několikrát terčem útoků a často nebylo dostupné.

Racine by mohl být potrestán až 25 lety vězení a pokutou půl milionu dolarů. Státní zástupce však na základě polehčujících okolností vyhověl žádosti o minimální trestní sazbu, tj. tříměsíční podmínku a tisíc hodin veřejně prospěšných prací. Konečný verdikt se očekává v nejbližších dnech.

Zdroj: News.com

Související odkazy:





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Legendární Tilden tajil homosexualitu, šel kvůli ní i do vězení
Legendární Tilden tajil homosexualitu, šel kvůli ní i do vězení

VIDEO Legendární Bill Tilden se na srpnovém US Open před 100 lety prosadil jen ve smíšené čtyřhře, kde prohrál až ve finále. Ve dvouhře vypadl už ve třetím kole. Už...  celý článek

Býval komunistou, pak Healey vedl Bilderberg
Býval komunistou, pak Healey zakládal Bilderberg a hájil Kavana

VIDEO 30. srpna 1917 se narodila jedna z nejvýraznějších postav britských labouristů po 2. světové válce Denis Healey, bývalý ministr obrany a financí v 60. a 70....  celý článek

Před 100 lety vyhnali cara Mikuláše II na Sibiř
Před 100 lety vyhnali bývalého cara Mikuláše II. na Sibiř

VIDEO Abdikací cara Mikuláše II. skončilo na konci zimy 1917 panování dynastie Romanovců v Rusku. V srpnu téhož roku byla celá jeho rodina vyhnána do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.