Na konferenci Microsoft Global Exchange se objevilo krátké video. Pružný neon na něm během několika sekund prostřídá přibližný tvar známých log Microsoftu. Na odborných blozích se okamžitě vyrojily spekulace i zaručené zprávy o tom, že Microsoft chytá "rebranding", tedy rozsáhlé změny v propagaci svých produktů.
Microsoft se později nechal slyšet, že tato loga používat neplánuje, že šlo o "jednorázovou ukázku flexibility navzájem propojených značek". Jediné, co z daného videoklipu marketing Microsoftu hodlá použít, je slogan "Be What's Next", volně přeloženo jako "Buďte v budoucnosti", "Buďte in" nebo "Buďte o krok napřed".
Vlastně je to celé spíše zpráva o tom, jak důležitou roli ve skutečnosti hraje logo v povědomí uživatelů a novinářů, než o tom, co se skutečně stalo. Značky, které Microsoft spravuje (Windows, Office, Bing...) jsou totiž nesmírně cennými artikly samy o sobě, mohou se pochlubit vysokou rozpoznatelností a mají za sebou i dlouhou tradici. Jejich rozsáhlá změna by tedy byla, přinejmenším pro odbornou veřejnost, skutečně zajímavá.
Ještě spíše jde ale o ukázku toho, jak velká je v IT komunitě žízeň po novinkách. Vždyť každý posun loga Google o pár pixelů sem či tam je zdrojem pro debaty a komentáře. V době, kdy na poli software i hardware panuje nebývalá konkurence a open-sourcové projekty v lecčems dohánějí tradiční velké hráče, je rozpoznatelnost a pověst značky často důležitější než reálné funkce, služby a spolehlivost.
Zdroje:
- Nová loga? Ne, ale slogan ano (anglicky)
- Proměnlivá loga pod Microsoftem - video (anglicky)