Diskuze
Neuvěřitelný manévr: piloti šťouchali nacistické střely do moře křídlem
Děkujeme za pochopení.
P17e85t27r 16B26ü72r68g89e22r
Výborný článek - jen bych upozornil na malou nepřesnost: pulsačnímu motoru nechybí dostatečný výkon pro start: on prostě při nulové rychlosti nefunguje. (Takže to tvrzení je vlastně trochu pravdivé). V sedmdesátých letech bylo možno i u nás pořídit stavebnici tohoto motoru pro upoutané modely. Problémem je malá životnost lamel - žaluzií. Ohledně V1 jsem ještě někde pobral informace (nejsem schopen dodat zdroj), že že Luftwafe potřebovala korigovat informaci o skutečné délce letu - a tu dostávala falešně jako krátkou. Nastavovala tedy časovač, vázaný na onen anemometr tak, že prý mnoho střel dopadlo až za Londýn.
P36a31v33e23l 67K98a43s70í12k13, 80T84e62c22h35n59e91t58.88C26z
V článku máme taky video
Z84d18e86n28e96k 13S51e62i73d88l
Bóže, to pan redaktor objevil Ameriku. Tento způsob likvidace V1 je známý a dokumentovaný již během 2. světové války. Kdo chce, tak o něm najde zmínku v každé slušné historické knize o 2. sv. válce. Jen "robotický letoun" se pro V1 nepoužíval, to zde čtu poprve.
M59i23c19h73a57l 21G16r73e17š51l56i14k
Mali na koncoch krídel rozbušky, spínače, alebo nejaké senzory pre prípad, že by ich chcel stíhač "zhodiť z oblohy"?
M90i83l36o10š 36M37i52l84o49š
V mém prohlížeči má Technet vždy místo na liště záložek.
P57a38v27e43l 15K26a63s57í79k96, 23T41e30c70h53n47e76t48.85C84z
U mě je taky v TOP6 Děkujeme!
F81r73a38n14t72i36š23e76k 51O36s46t46r85ý
Stejně - jaký to asi byl pocit letět vedle V1?
F81r70a22n82t61i59š87e65k 10O66s83t10r22ý
Docela by mě zajímalo, co ještě proti V1 zkoušeli. Zkoušeli třeba vhazovat předměty do motoru V1?
M86i16l53a59n 76N55ě19m15e72c
To by si dali :) Zkuste na dálnici ve sto třiceti vystrčit ruku z okýnka a házet někam nějaké předměty a pak si představte, že se o to pokoušíte ve čtyř- nebo pětinásobné rychlosti. A že kvůli tomu v té rychlosti navíc musíte otevřít nebo možná spíš odhodit překryt kabiny :)
P62e41t95r 74B32r12e77j24c90h64a
Tuším, že o onom manévru se zmiňuje i Pierre Clostermann v knize Velký cirkus, která u nás před lety vyšla. On na Tempestu také létal.
M11i93c88h75a57l 79G85r53e80š79l43i53k
Ja si myslím, že spomínané senzory, alebo rozbušky na koncoch krídel neboli. Spojeneckí piloti by boli pred nim varovaní a tento spôsob likvidácie V-1 zakázaný, ale žiadna zmienka o tom nikde nie je. Na fotografiách nič také nevidno. Nebola záruka, že pilot pri vychýlení trafí krídlom práve spínač a Nemci by týmto vlastne riešili len malú časť strát, ak sa o tom vôbec dozvedli. Ak by tam niečo také bolo, museli by tam byť aj poistky, aby sa neodpálili pri manipulácii so strelou...
R37a85d32i52m 27P98o23l36á61š16e20k
Taky si to myslím.
Dokonce jsem toho názoru, že němci se o způsobu likvidace V1 "šťoucháním" do křídla za války ani nedozvěděli.
Nebo možná ke konci i dozvěděli, ale už nemohli nebo nechtěli zasahovat do rozjetého projektu, logisticky na tehdejší dobu - výroba komponent všude možně v tajných továrnách v podzemí, obrovsky náročného.
M78i23c11h92a26l 76G12r95e68š65l34i91k
Čítal som, že V-1 mala rýchlosť podľa prevedenia od 460 km/h do 820 km/h.
Smik vo svojom hlásení odhadol ich rýchlosť na 540 km/h u prvej, 450 km/h u druhej a 480 km/h u tretej. Posledné dve by zrejme dohnal aj v Spitfiri F.Mk. IXC.
V57i18l13é19m 51P79ř83í78h10o63d12a
820? Z jakého zdroje to máte? Já žiju v domnění, že maximálka byla kolem 650km/h.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...