"V úterý 16. 2. 2010 vstoupilo v platnost rozhodnutí Drážního úřadu kterým se povoluje zkušební provoz lokomotivy ES64F4 společnosti Siemens na tratích 1. a 2. koridoru SŽDC , včetně jejich spojky" řekla redakci Veronika Němcová, tisková mluvčí společnosti Siemens. "Dále se povolení týká pražského uzlu a tratí Dolní Žleb - Děčín východ a Praha - Praha-Uhříněves (nákladní terminál Praha)" upřesňuje mluvčí. Rozhodnutí Drážního úřadu je platné do 31.8.2010.
Hnací vozidlo ES64F4 je vysoce výkonná elektrická lokomotiva, která je určena především pro rychlou a výkonnou dálkovou nákladní dopravu. Maximální povolená rychlost lokomotivy je 140 km/h. Stroj má schválení v provozu v mnoha evropských zemích, např. v Německu, Rakousku, Polsku, Itálii, Slovinsku, Chorvatsku či Švédsku.
Prvním vlastníkem lokomotiv, který rozhodnutí Drážního úřadu plánuje využít, je společnost Mitsui. Ta se zabývá pronájmem hnacích kolejových vozidel. V první den platnosti povolení převzala společnost Mitsui od výrobce první z deseti zakoupených lokomotiv ES64F4.
Základní technické údaje | |
Max. rychlost | 140 km/h, volitelně až 230 km/h |
Trvalý výkon | 6 400 kW |
Hmotnost | 87 tun |
Provozní teplota | - 30°C až +50°C |