Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


V Číně plánují monstrózní ekologický autobus, pod kterým mohou jezdit auta

aktualizováno 
Obří autobus, pod kterým pohodlně projedou i dvě osobní auta vedle sebe, by mohl vyřešit zácpy na čínských silnicích. "3D Express Coach" je ale zatím pouze utopický koncept miliardového státu.

Autobusy jsou velké a pomalé, osobní auta malá a rychlá. Na silnici ale jezdí vedle sebe či za sebou. Jak jinak?

V Číně se zatím používají především vlaky, metra a autobusy, včetně vylepšeného...

V Číně se zatím používají především vlaky, metra a autobusy, včetně vylepšeného BRT (Bus Rapid Transit)

Na širokých silnicích by byly pro 3D Couch vyhrazeny dva pruhy, ve kterých by...

Na širokých silnicích by byly pro 3D Couch vyhrazeny dva pruhy, ve kterých by zároveň mohly jezdit osobní vozy

Čínská firma přišla s nápadem „trojrozměrné“ přepravy. V zásadě tím myslí, že osobní auta mohou podjet jedoucí autobus. Nebo spíš autobusovou pevnost. Vozidlo připomíná trajekt nebo žirafu a celé spodní „patro“ tvoří pouze tenké stěny, které nadzvedávají hlavní kabinu s cestujícími. Mezi stěnami je místo široké jako dva pruhy vozovky, pod monstrózním autobusem tedy mohou pohodlně podjíždět osobní vozy. Nákladním se zobrazí varování, aby autobus raději předjely. Myšlenku představil Song Youzhou, ředitel společnosti Shenzhen Hashi Future Parking Equipment.

Autobusová pevnost automaticky kontroluje, zda se pod ní blížící se auto vejde,...

Autobusová pevnost automaticky kontroluje, zda se pod ní blížící se auto vejde, či zda ji má objet. Informaci zobrazí na zadním venkovním displeji.

3D Express Couch - skloubení

3D Express Couch - skloubení "vlakové" a automobilové dopravy

Firma si od konceptu slibuje ušetřeni nákladů a zvýšení rychlosti. Autobus totiž bude moci projet doslova nad zácpami, aniž by přitom řidiče osobních aut výrazně omezoval. Třeba tím, že by je vykázal z určitého pruhu. Další úspora by se měla týkat pohonných hmot, kterých se při plynulé jízdě spotřebuje méně. A konečně, takto mohutný dopravní prostředek pojme obrovské množství lidí, odhadem klidně i stovky.

Na silnici se bude obří autobus pohybovat buď po tenkých kolejích ne nepodobných těm tramvajovým, nebo za pomoci autopilota po namalovaných bílých čarách.

Autobus se v zatáčce natřikrát zlomí.

Autobus se v zatáčce natřikrát zlomí

Otázky ohledně manévrovatelnosti a bezpečnosti jsou samozřejmě na místě. Monstrum by mělo problém nejen ve městech, ale třeba i v mnoha tunelech. V podmínkách České republiky je takovýto koncept jen těžko představitelný a v každém městě bude vyžadovat významnou úpravu stávajících infrastruktur.

Zdroje:

Autor:


Témata: Čína, nehody, Metro, Vlak


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nerost cinvaldit, tedy slída s malou příměsí lithia
Návrat těžby na Cínovec? Co byste měli vědět o českém lithiu

V posledních dnech tak hojně zmiňované zásoby lithia v České republice nejsou sice ze světového hlediska nijak ohromné, ale také nejsou zanedbatelné. A byť jde...  celý článek

„Počítačovou evolucí“ vytvořený návrh křídla pro Boeing 777. Podobné uspořádání...
Počítač navrhl křídlo pro Boeing 777. A je už na pohled jiné

Konstruktéři si nechali od počítače od základu navrhnout nové křídlo pro Boeing 777. Výsledný návrh je lehčí než dnešní konstrukce a ve vnitřku skrývá prvky,...  celý článek

Poškozený motor číslo 4 - Air France let číslo 66
Cestující zažili děsivé okamžiky, Airbusu se nad oceánem obnažil motor

V Kanadě nouzově přistál francouzský Airbus A380-800 s rozbitým motorem. Za letu nad Atlantickým oceánem se dopravnímu letadlu poškodil jeden z motorů. Nikdo z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.