Vědcům se prý podařilo najít vodu mimo sluneční soustavu

11:58aktualizováno  11:58
Americký astrofyzik prý našel důkazy, že v atmosféře některé z planet mimo sluneční soustavu se nachází voda. Bylo by to vůbec poprvé, kdy by se vědcům podařilo objevit vodu v atmosféře některé z exoplanet, tedy planet ležících mimo naši sluneční soustavu.
voda - ilustrační foto

voda - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

S odvoláním na amerického astrofyzika Travise Barmana to uvedla agentura AFP.

Astrofyzikovi se prý povedlo najít důkazy o vysoce pravděpodobné přítomnosti vody v atmosféře planety s označením HD209458b. Těleso se nachází asi 150 světelných let od Země v souhvězdí Pegase. Jeden světelný rok představuje vzdálenost, kterou světlo urazí za rok, tedy asi deset bilionů kilometrů.

Voda byla prokázána pomocí Hubbleova vesmírného teleskopu a následné analýzy jím získaných dat s využitím nových teoretických modelů, upřesnil Barman, který pracuje na observatoři v Lowellu v Arizoně.

"Nyní víme, že kolem jedné exoplanety je vodní pára, a existují dobré důvody domnívat se, že i jiné explanety mají v atmosféře vodní páry," doplnil Barman, jehož výzkumy budou publikovány v časopise Astrophysical Journal.

Animace asteroidu 2012 TC4, který proletěl nedaleko Země.
Varovný systém Země před asteroidy nezafungoval uspokojivě kvůli hurikánu