Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Videa na YouTube už netáhnou. Alespoň ne ta s Obamou

  17:10aktualizováno  17:10
Barack Obama je velkým příznivcem nových technologií. Své projevy umisťuje na web pravidelně. Jenže už se na ně nikdo nedívá.

YouTube | foto: Apple

Prezident Spojených států Barack Obama sice pravidelně umisťuje na server YouTube videa se vzkazem Američanům, jejich sledovanost ale není příliš velká.

Zatímco první takové klipy zveřejněné po Obamově nástupu do úřadu loni v lednu v průměru zhlédl asi milion lidí, od loňského května již jejich počet nikdy nepřesáhl 100 000. V zemi, kde žije přes 300 milionů obyvatel, se nyní většinou počet diváků pohybuje kolem 20 000. Informoval o tom server Congress.org.

Obama a technologie

První technologický prezident

Obamův úspěch v prezidentských volbách před dvěma lety přitom odborníci přičítali dokonalému zvládnutí nových internetových médií, kromě serveru pro sdílení videa YouTube například i sociálních sítí Facebook a Twitter.

Ukázalo se ale, že v každodenní politické praxi Obamovy předtočené vzkazy Američanům ve sledovanosti několikanásobně zaostávají za klipy z jeho předvolební kampaně.

Obama nicméně na internet neumisťuje jen videozáznamy svých rozhlasových projevů. Letos například prostřednictvím serveru YouTube dal Američanům možnost, aby mu pokládali otázky. Do dneška si rozhovor prohlédl téměř milion zájemců. Obama také občas prostřednictvím videí umístěných na stránky Bílého domu vysvětluje svou politiku. Letos tak Američanům například předvedl nové webové stránky o zdravotní péči.

Tradici pravidelných proslovů k Američanům založil ve 30. letech minulého století prezident Franklin Delano Roosevelt svými rozhlasovými hovory "od krbu". Pokračuje v ní i Obama, své promluvy ale jako první americký prezident začal zveřejňovat i na internetu. Chtěl je tak přizpůsobit moderní době. Někteří odborníci si ale myslí, že místo toho měl šéf Bílého domu pravidelné proslovy k voličům spíše zrušit. "Myslím, že tohle fórum nepotřebuje. Prezident Obama je i bez nich hodně vidět v médiích. Podle mne je v tomto případě spíše vězněm tradice," podotkl profesor indianské DePauwovy univerzity Jeff McCall.

Podle Julie Azariové z wisconsinské Marquettovy univerzity je navíc nyní role prezidenta mnohem straničtější než dříve. Roosevelt oproti tomu prý více ztělesňoval "institucionální důstojnost". Azariová nicméně míní, že to je možná důvod, proč američtí prezidenti v těchto projevech stále pokračují. I oni si tuto důstojnost chtějí udržet.

Prezidentův rozhlasový projev k voličům se vysílá každou sobotu ráno.

Většinou se zabývá jedním z hlavních problémů uplynulého či nastávajícího týdne. Obama, který jich dosud nahrál přes 90, tak mluvil například o reformě Wall Streetu či výročí 11. září 2001. Jen výjimečně přitom v projevu oznámí zcela nové informace. Letos v květnu tak například v rozhlasovém projevu uvedl, že chce zřídit komisi pro vyšetření úniku ropy do Mexického zálivu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Facebook po roce odkrývá, jakým způsobem mohlo Rusko ovlivnit americké...
PŘEHLEDNĚ: Facebook ukázal, jak jej během voleb zneužila ruská propaganda

Rusové si přes stovky prostředníků koupili v roce 2016 ohromné množství reklamy na Facebooku. Cílily na americké voliče v klíčových státech. Reklamy podle...  celý článek

KRACK: Key Reinstallation Attacks
Nepříjemné překvapení: I vaše wi-fi je zranitelná, odhalili experti

Bezpečnostní odborníci varují: zabezpečení bezdrátového připojení wi-fi pomocí WPA2 nelze považovat za bezpečné. Výzkumníci upozorňují, že zranitelností...  celý článek

FarmaNaDlani.cz
Tipy na zajímavé weby: Kde nakoupit na farmách, ukáže interaktivní mapa

Čím dál víc lidí zajímá, kde se dá nakupovat lokálně a ne od velkovýrobců či zahraniční produkty. Pěstitele a výrobce snadno najdete na mapě FarmaNaDlani.cz....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.