Je lepší recyklovaná voda na ISS nebo české pivo? Astronaut volí pivo

Exkluzivně aktualizováno
Americký astronaut Andrew Feustel, který vzal českého krtečka na výlet do vesmíru, navštívil spolu s rodinou redakci Technet.cz. A odpověděl na řadu otázek čtenářů. Třeba kdyby si měl vybrat mezi recyklovanou vodou na ISS a český pivem, byla by to jasná volba.

"Rozhodně mi chutná víc české pivo," říká americký astronaut v rozhovoru, který si můžete poslechnout z přiloženého videa. Zazní v něm také obdivuhodná čeština paní Indiry, jejíž maminka pochází z Moravy - více v tomto článku na OnaDnes.

"Na vesmírné stanici spíme osm hodin, dalších 16 hodin je vyhrazeno na práci. Spánek je naplánovaný pro všechny stejně a současně. Časové pásmo přibližně odpovídá GMT. Kvůli plánovanému přistání nám ale někdy rozvrh postupně upravují, abychom byli před důležitými manévry odpočatí," odpověděl Feustel na otázku o odpočinku na Vesmírné stanici ISS.

Všechny odpovědi Andrew Feustela a jeho ženy Indiry najdete v tomto on-line rozhovoru. Bohužel čas návštěvy byl opravdu velmi omezený a otázek nám během několika málo sekund přišly desítky. "Vesmírný pár" stihl odpovědět pouze některé.

Chcete krtka?

Podepsaného Andrew Feustelem?

Andrew Feustel je geofyzik a podle něj jednou lidstvo objeví na Marsu život. Podle astronauta tomu odpovídají geologické předpoklady planety. "Myslím, že existenci života jinde ve vesmíru nelze popřít. Absence důkazů není důkazem absence. Osobně se třeba domnívám, že na Marsu časem objevíme stopy bakteriálního života, třeba až tam dorazíme s lepšími senzory. Ale to je jen můj osobní předpoklad, založený na geologické historii planety," vysvětluje Feustel.

Může vůbec ještě kosmonaut zažít na Zemi nějaký adrenalinový zážitek, nebo se dokonce něčeho bát? Podle Feustela určitě ano. On například rád jezdí rychle a naopak by se nikdy nechtěl ocitnout sám uprostřed oceánu. "On se oceánu a žraloků bojí," dodává žertem jeho žena.

A poletí někdy Andrew Feustel na Mars? Odpověď na tuto otázku najdete na zde.

Všechny otázky a odpovědi najdete v záznamu on-line rozhovoru zde.

Zážeh při stratu rakety Sojuz-FG na kazašském kosmodromu Bajkonur.
Na Mezinárodní vesmírnou stanici dorazila za šest hodin nová posádka

Ve středu večer odstartovala z Bajkonuru kosmická loď Sojuz-FG, která za šest hodin dovezla novou posádku k ISS.  celý článek

Zatmění Slunce přerušilo bitvu (ilustrační snímek)
„Noc uprostřed dne“ ukončila válku. Jak antický génius tipnul zatmění?

Úplné zatmění Slunce patří mezi nejpopulárnější astronomické úkazy, které lze na Zemi pozorovat. Ale pokud byste nevěděli, že Měsíc právě zakryl sluneční...  celý článek